اقتصاد جهان

ضرر 100 میلیارد دلاری شرکت های غربی درپی خروج از روسیه

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، رویترز در گزارشی که روز پنجشنبه بر اساس اسناد و اظهارات این شرکت منتشر کرد، اعلام کرد که شرکت های غربی که از بازار روسیه خارج شده اند در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ضرر کرده اند.

در تلافی عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین، ایالات متحده و متحدانش طی دو سال گذشته تحریم های بی سابقه ای را علیه روسیه وضع کرده اند. این اقدامات مشکلات قابل توجهی را برای شرکت های غربی فعال در روسیه ایجاد کرده است.

از جمله این مشکلات می توان به اختلال در پرداخت و زنجیره تامین این شرکت ها اشاره کرد، در حالی که برخی شرکت های بین المللی نیز با فشار اوکراین و حامیان آن برای خروج از روسیه مواجه شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، خروج روسیه بیش از ۱۰۷ میلیارد دلار برای شرکت های خارجی هزینه داشته است که در مقایسه با آمار قبلی این خبرگزاری در ماه اوت ۳۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش زیان عمدتاً به دلیل الزامات سختگیرانه مسکو برای شرکت هایی است که مایل به واگذاری و خروج هستند. این شامل تخفیف ۵۰ درصدی در فروش دارایی و پرداخت اجباری حداقل ۱۰ درصد قیمت به دولت روسیه است.

بر اساس این گزارش، چندین واگذاری با ارزش اسمی کمتر از یک روبل انجام شده است، مانند مورد خودروساز فرانسوی رنو. این غول خودروسازی در می ۲۰۲۲ از روسیه خارج شد و بیش از ۲ میلیارد دلار کاهش دارایی را در نتیجه خروج از دومین بازار بزرگ خود گزارش داد.

گزارش های مختلفی در مورد تعداد شرکت هایی که روسیه را تا سال ۲۰۲۲ ترک می کنند وجود دارد. دانشکده مدیریت ییل این تعداد را حدود ۱۰۰۰ نفر اعلام کرده است، در حالی که موسسه KSE می گوید تنها ۳۷۲ شرکت فرآیند خروج خود را تکمیل کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا