فناوری

ضرورت تبیین نقشه مشکلات تغذیه کشور / وضعیت تغذیه در سطح ملی پایش می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر تجارت، احمد اسماعیل زاده امروز _سه شنبه سوم بهمن_ در سفر وی در جمع اصحاب رسانه به اصفهان گفت: دفتر بهبود وضعیت تغذیه جامعه برای تمامی گروه های سنی اعم از کودکان، شیرخواران، نوجوانان، میانسالسالمندان، زنان باردار و شیردهی آنها برنامه دارند.

وی از اجرای رایگان طرح مکمل یاری در تمامی مراکز بهداشتی درمانی خبر داد و افزود: طرح تغذیه تکمیلی با شیر مادر و پایش رشد از سال های گذشته اجرا شده است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: در گروه سنی کودکان بالای دو سال آموزش تغذیه، غربالگری سوء تغذیه، چاقی و اضافه وزن و مشاوره توسط کارشناسان تغذیه انجام می شود.

وی گفت: در کودکان و نوجوانان در مدارس برنامه کار تکمیلی، غربالگری و آموزش تغذیه و برنامه بوفه مدارس یا پایگاه تغذیه سالم اجرا شد.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: برای میانسال سالم، تمرکز اصلی ما بر آموزش تغذیه است میانسال افراد دارای عوامل خطر مانند چاقی، دیابت، فشار خون بالا توسط کارشناسان تغذیه آموزش رایگان دریافت خواهند کرد.

وی از اجرای طرح حمایتی از کودکان زیر پنج سال سوءتغذیه خبر داد و تصریح کرد: همچنین طرح کمک تکمیلی برای زنان باردار و شیرده فاقد وزن مناسب و سالمندان اجرا می شود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از اجرای کامل برخی از برنامه ها خبر داد و گفت: برخی از برنامه ها مانند طرح بوفه مدارس به دلیل عدم نظارت دقیق و کمبود نیروی انسانی کافی به خوبی اجرا نمی شود. .

وی کاهش نمک نان از ۱۰ سال گذشته و اجرای نان سبوس دار و سبوس دار که استان اصفهان یکی از استان های پیشرو است و اجرای طرح غنی سازی آرد با اسید فولیک و آهن عنوان کرد. وی به برنامه های دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: برنامه غنی سازی آرد با ویتامین D به صورت پایلوت در یکی از استان های کشور اجرا می شود.

اسماعیل زاده نقشه مشکلات تغذیه ای کشور و کاهش میزان قند نوشابه ها (شیرکاکائو، آب میوه های صنعتی و نوشابه) را تشریح کرد که با تعامل سازمان غذا و دارو و ادغام غذا و تغذیه انجام می شود. برنامه مراقبت در سطح شبکه های بهداشت و درمان و توسعه نظارت ملی بر وضعیت تغذیه کشور برنامه هایی در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا