اخبار بورس

ضرورت نظارت بر گسترش دلالی و سفته‌بازی در حوزه فولاد

این کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایران تحلیل گفت;

در مواقعی که بین دلار آزاد که مبنای بازار آزاد فولاد است و دلار نیما که پایه ارزی عرضه کالا در بورس کالا و رینگ های فلزی است، تفاوت ارزی قابل توجهی وجود دارد، شاهد هستیم. گسترش واسطه گری و سفته بازی با محصولات این حوزه.

ندا کریمی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورنموثوی در خصوص شرایط حوزه فولاد در کشور اظهار داشت: بر اساس بررسی سرانه تولید و مصرف فولاد و همچنین آمار تولید محصولات نورد فولادی از جمله ورق در ایران، کمبودی در این زمینه وجود ندارد. منطقه، بلکه مازاد عرضه است.
وی افزود: ایران نیز یکی از صادرکنندگان منطقه در این حوزه محسوب می شود. فولاد مبارکه به عنوان یکی از اصلی ترین شرکت های تولید ورق، همواره توانسته است ضمن حفظ و افزایش تولید، نیاز صنایع مختلف را تامین کند.

کریمی خاطرنشان کرد: در مواقعی که بین دلار آزاد که مبنای بازار آزاد فولاد است و دلار نیما که پایه ارزی عرضه کالا در بورس کالا و رینگ فلزی است تفاوت ارزی قابل توجهی وجود دارد. ، شاهد گسترش دلالی و سفته بازی در محصولات این حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: محصولات قابل استفاده در صنعت و صادرات در اولویت قرار می گیرند و بیشتر مورد توجه تجار قرار می گیرند. آنها برای کسب سود بیشتر با ارائه قیمت های بیشتر و پایین تر به تجارت تمایل خواهند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اگر به آمار رشد اقتصادی و تولید صنعتی محصولات پرمصرف که از ورق فلزی استفاده می کنند نگاهی بیاندازیم، شاهد افزایش تقاضا نخواهیم بود. این بدان معنی است که ذخایر فعلی می تواند برای صنعت کافی باشد و حتی مازاد کافی وجود دارد.
کریمی در خاتمه تصریح کرد: تقاضای ایجاد شده با انگیزه های غیرمولد، احتکار، سرمایه گذاری و احتکار باید توسط مدیریت از سمت تقاضا مدیریت و کنترل شود.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا