ورزشی

طارمی؛ گلزن، تکنیکی و عاشق والیبال؛ 10 راز پنهان ستاره ایرانی اینتر

باشگاه اینتر در گزارشی ۱۰ ویژگی دیده نشده ستاره تیم ملی فوتبال ایران را معرفی کرد.

لحظاتی پیش سایت باشگاه اینتر در گزارشی به معرفی مهدی طارمی ستاره جدید ایرانی و بیان ۱۰ مورد از ویژگی های ستاره سابق پرسپولیس پرداخت.

شروع فوتبال

هر آنچه باید درباره مهاجم جدید نراتزوری بدانید، بین رویاها و خاطرات مهدی طارمی، مهاجم جدید نراتزوری متولد ۱۸ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر ایران در اینجا آمده است.

فوتبال را از تیم های جوانان شهرش ابتدا برق بوشهر و سپس ایرانجوان آغاز کرد. او در سال ۱۳۹۲ به پرسپولیس یکی از تیم های مهم لیگ برتر ایران رفت و در آن ۱۱۲ بازی انجام داد و ۵۵ گل به ثمر رساند و دو عنوان قهرمانی را به دست آورد.

طارمی پس از ۴ فصل موفق در پرسپولیس در دی ماه ۱۳۹۷ راهی قطر شد و به الغرافه پیوست. یک سال و نیم بعد او به اروپا نقل مکان کرد: در سال ۲۰۱۹ او ماجراجویی خود را در ریو آوه، در پرتغال آغاز کرد، جایی که یک فصل بازی کرد و یک سوپراستار شد. بهترین گلزن لیگ پرتغال قبل از پیوستن به اینتر، او چهار سال را در پورتو گذراند و با آن قهرمان لیگ شد و در مجموع ۱۸۲ بازی ۹۱ گل به ثمر رساند.

یک خانواده فوتبالی

طارمی در خانواده ای بزرگ شد که فوتبال در آن نقش مهمی داشت. پدرش عالیشاه و برادر بزرگترش محمد در ایران فوتبال حرفه ای بازی می کردند. هر دو نقش های زیادی در آینده طارمی داشتند. پدر او در درجه اول یک مهاجم بود، اما در طول دوران حرفه ای خود به عنوان دروازه بان و مدافع نیز بازی کرده است، در حالی که برادرش عمدتا به عنوان هافبک بازی می کرد، اما در تمام پست ها به جز دروازه بان در طول دوران حرفه ای خود بازی می کرد. بازی کرده است

شغل مورد علاقه طارمی

فوتبالیست شدن برای طارمی یک انتخاب طبیعی بود، اما از کودکی آرزو داشت پلیس شود.

الگوی فوتبال

مهدی از کودکی همیشه در خط حمله بازی می کرد. الگو و منبع الهام او همیشه رونالدو نازاریو اسطوره اینتر بوده است.

اولین ایرانی تاریخ اینتر

در تاریخ طولانی اینتر هرگز بازیکنی از ایران نبوده است. طارمی اولین بازیکن کشورش است که پیراهن نراتزوری را بر تن می کند.

ارتباط او با تیم ملی ایران بسیار عمیق است، مهدی ۸۵ بازی انجام داده و ۴۹ گل به ثمر رسانده و در دو جام ملت های آسیا و دو جام جهانی نیز با ایران حضور داشته است. طارمی سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران است. تنها علی دایی (۱۰۸ گل) و سردار آزمون (۵۳ گل) بهتر از او کار کرده اند.

لحظات فراموش نشدنی فوتبال

لحظات فراموش نشدنی زیادی در دوران فوتبالی طارمی وجود دارد. اما دو تا از هیجان انگیزترین بازی های زندگی او با احساسات متفاوت وجود دارد.

اول تا ۱۵ فروردین مهدی در سال ۱۳۹۴ در دربی تهران بین پرسپولیس و استقلال با به ثمر رساندن دو گل و یک پاس گل در حضور بیش از ۹۰ هزار تماشاگر، نقش تعیین کننده ای در پیروزی ۴ بر ۲ پرسپولیس داشت.

دومین بازی ایران در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸ در سارانسک و در جریان جام جهانی روسیه برگزار شد. ایران با پیروزی مقابل پرتغال می توانست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند اما بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و در نهایت تیم ملی ایران حذف شد تا لحظه ای متفاوت برای طارمی رقم بخورد.

در قطر اثر وسلی اسنایدر

طارمی در طول تجربه حضورش در الغرافه در تیم دوحه به همراه وسلی اسنایدر اسطوره نراتزوری از ژانویه ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۱۹ برای تیم دوحه بازی کرد. بازیکنی خاص، فردی مهربان، همیشه آماده کمک به هم تیمی هایش و یک حرفه ای بزرگ، این توصیف طارمی از وسلی است. .

بمب افکن بی قرار

طارمی در طول دوران حرفه ای خود در مجموع ۲۴۳ گل در ۴۷۵ بازی به ثمر رساند و میانگین ۰.۵ گل در هر بازی را به ثمر رساند.

مهدی چهار بار عنوان بهترین گلزن مسابقات مختلف را به دست آورد: دو بار در ایران (۱۶ گل در فصل ۲۰۱۵/۱۶، ۱۸ گل در فصل ۲۰۱۶/۱۷) و دو بار در پرتغال (۱۸ گل در فصل ۲۰۱۹/۲۰). ، ۲۲ گل در فصل ۲۰۲۲/۲۳).

گل برگردان قیچی

مهدی به توانایی فنی فوق العاده اش معروف است. مهاجم ایرانی متخصص ضربات بالای سر است. تخصصی که توسط جوایز نیز تایید شده است. در فصل ۲۰۲۰/۲۱ یوفا گل آکروباتیک او با پورتو مقابل چلسی را به عنوان بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا انتخاب کرد.

مهدی فکر می‌کند این بهترین گل دوران حرفه‌ای‌اش است، او یک گل دیگر به بارسلونا با ضربه سر دیگر به ثمر رساند اما آفساید مردود اعلام شد.

علاقه به والیبال

در کنار فوتبال، ورزش مورد علاقه مهدی بی شک والیبال است که در ایران طرفداران زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا