ورزشی

طارمی خیلی زود برمی‌گردد!

مهدی طارمی در آخرین بازی پیش از فیفا دی او یک اتفاق غیرمنتظره را در دوران حرفه ای خود تجربه کرد و برای اولین بار به دلیل مسائل فنی سرمربی تیمش در لیست بازی مقابل ویزلا قرار نگرفت و با بازگشت از اردوی تیم ملی ایران شرایطش تغییری نکرد. و این بازیکن شنبه شب به مصاف استوریل رفت. زمانی که پورتو در غیاب او با یک گل شکست خورد از لیست بازی دور بود.

پورتو شرایط بحرانی پیدا کرده و علاوه بر حذف از لیگ قهرمانان اروپا و جام اتحادیه پرتغال، به دلیل اختلاف ۱۰ امتیازی با اسپورتینگ صدرنشین که یک بازی کمتر انجام داده است، شانس قهرمانی در لیگ برتر این کشور را نیز دارد. کشور تقریبا از دست رفته است و بعید است در هفت هفته باقی مانده معجزه ای برای آنها رقم بخورد اما در این شرایط مهدی طارمی هم مثل تیمش چندان خوب نیست.

در نیم فصل دوم که منجر به جدایی موسی مارگا شد، باشگاه پورتو این بازیکن را به تکه ای از نیمکت تبدیل کرد و حالا به نظر می رسد همین سرنوشت در انتظار مهدی طارمی باشد. بازیکنی که تابستان آینده بحث انتقالش به اینترمیلان مطرح می شود و به همین دلیل کونسسائو در دو دیدار اخیر روی نامش خط قرمز کشید و پیش از این از او به عنوان بازیکن تعویضی استفاده کرد.

مهدی طارمی با وجود اینکه فصل گذشته بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد و نقش مهمی در قهرمانی های تیمش در سه سال اخیر داشت، حالا به حامی کونسیسائو تبدیل شده است اما شرایط این تیم و حضورش در نیمه نهایی. فینال جام حذفی ممکن است کاری کند که این ستاره ایرانی در دیدار چهارشنبه شب مقابل ویتوریا گیمارش خیلی زود به میادین بازگردد.

این بازیکن ایرانی در دو بازی اخیر تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل ترکمنستان حضور ثابتی در زمین داشت و در هر دو بازی پاس گل داد اما در بازگشت به پرتغال در این بازی حضور نداشت. لیست مقابل استوریل و بعید است شرایط او (غیر از جام حذفی) تغییر چندانی نکند.

پورتو تا پایان فصل جاری لیگ برتر پرتغال هفت بازی دیگر دارد و در این شرایط که قهرمانی برای آنها از دست رفته است، شاید کونسسائو دیگر از طارمی استفاده نکند و مهره های موجود در سال آینده را به زمین بفرستد. اما در این شرایط شاید حضور در جام حذفی به ستاره ایرانی کمک کند تا دوباره برای اژدها بازی کند.

1997453

چهارشنبه شب همین هفته، پورتو در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال به مصاف ویتوریا گیمارش می رود. ممکن است مهدی طارمی در این بازی به لیست بازگردد و مانند بازی رفت این فصل که در زمین بازی یار تعویضی بود، فرصت بازی به عنوان بازیکن تعویضی را پیدا کند. کند، اما همه اینها به نظر Concisao بستگی دارد.

همه این شرایط برای طارمی فراهم شده است زیرا پورتو علاقه مند به تمدید قرارداد با او و فروش آن به اینترمیلان (برای درآمدزایی) بود، اما ستاره ایرانی احتمالا در شرایطی راهی ایتالیا خواهد شد که قراردادش در پایان به پایان می رسد. فصل و بازیکن آزاد است.

حمایت قاطع کونسسائو از طارمی و حذف این بازیکن از ترکیب و فهرست پورتو در شرایطی اتفاق افتاد که هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر انتقال طارمی به اینترمیلان منتشر نشده است اما زمزمه هایی مبنی بر امضای قرارداد سه ساله او در ژانویه و انتقال به گوش می رسد. در پایان فصل .

طارمی به دلیل حضور در کنار تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا نتوانست در ژانویه به میلان برود و در تست های پزشکی اینتر شرکت کند و از طرفی قرارداد رسمی طرفین در رسانه ها فاش نشده است. مشخص نیست چرا کونسسائو با ستاره ایرانی خود چنین رفتاری دارد، اما چه می توان دریافت که سرمربی پرتغالی با بهترین بازیکن سه فصل اخیر خود لجبازی کرده است.

1993711

پس از شکست شنبه شب مقابل استوریل، کونسیسائو برای پاسخ به رسانه ها و سوال احتمالی درباره دلیل غیبت مهدی طارمی در نشست خبری حاضر نشد اما بی شک در کنفرانس های بعدی به این موضوع پاسخ خواهد داد.

طارمی در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان اروپا داشت و در ۷ بازی دو گل و دو پاس گل به ثمر رساند و در دو بازی جام اتحادیه یک گل به ثمر رساند اما آمار او در لیگ برتر پرتغال با آمار قبلی کاملا متفاوت است. سال در گذشته هم بوده و او در ۱۶ بازی ۳ گل و ۱ پاس گل به ثبت رساند تا از عملکردش در این رقابت ها دفاع نشود.

بدون شک اگر طارمی در هفت هفته باقیمانده لیگ برتر پرتغال از تیم پورتو دور باشد و فرصت بازی پیدا نکند، شرایط خوبی برای فیفا خواهد بود. دی او بازی مهم بعدی خرداد را نخواهد داشت و این موضوع می تواند به ضرر تیم ملی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا