ورزشی

طارمی و لائوتارو می‌توانند بیش از ۴۰ گل بزنند

مهدی طارمی که در نقل و انتقالات تابستانی جاری با امضای قراردادی سه ساله به اینتر پیوست، در هر سه بازی دوستانه اول نراتزوری (دو بازی اول در تمرین و پشت درهای بسته برگزار شد) موفق به گلزنی شد و ۵ گل به ثمر رساند. گل و یک پاس گل در او سه بازی باقی مانده است.

در این بین روزنامه معروف ایتالیایی «گازتا دلو اسپورت» به سراغ علی دایی، سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی ایران رفت که با جذب طارمی برای پرسپولیس و دعوت او به تیم ملی، او را معرفی کرد. این بازیکن به سطح اول فوتبال کشور و آسیا می رسد. کرد رفت و گفت و گوی ویژه ای با اسطوره فوتبال ایران درباره شاگردش داشت.

در مقدمه این مصاحبه آمده است؛ علی دایی را یادت هست؟ او مهاجم بزرگ ایرانی بود که پیراهن بایرن مونیخ را بر تن کرد. او را می توان اسطوره فوتبال آسیا و پدرخوانده فوتبال مهدی طارمی دانست. دایی که اکنون ۵۴ سال سن دارد، هیچ شکی ندارد که طارمی یک بمب افکن واقعی است و می تواند در فصل آینده حداقل ۱۵ گل برای اینتر به ثمر برساند. دایی طارمی را بهترین مهاجم کل قاره آسیا می داند.

علی دایی در مواجهه با این سوال که آیا اینتر با جذب طارمی خرید خوبی کرده است؟، گفت: قطعا! با توجه به اینکه این انتقال هزینه ای برای اینتر نداشت و با توجه به کارهایی که طارمی در ۴ سال اخیر در پورتو انجام داده است، بیش از ۹۰ گل در آنجا به ثمر رسانده و چند گل تعیین کننده در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده و با پورتو چندین جام کسب کرده است. این یک معامله بزرگ بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که «به نظر شما بهتر است طارمی کنار لائوتارو مارتینز بازی کند یا مارکوس تورام؟»، اظهار داشت: هر دو! طارمی می تواند خود را با هر شرایطی وفق دهد. به عنوان مهاجم اول یا دوم. او و لائوتارو حداقل روی کاغذ زوجی هستند که در مجموع قادر به زدن بیش از ۴۰ گل هستند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران همچنین در پاسخ به این سوال که «چه تفاوتی با دیگران دارد؟»، اینگونه پاسخ داد: هوش فوتبالی. طارمی در زمین حرکت زیادی می کند و به همین دلیل مدافعان را غافلگیر می کند. علاوه بر این، او در شرایط بدنی خوبی قرار دارد. مهدی در جنگ های تن به تن شکست نمی خورد و توپ به راحتی از پای او خارج نمی شود. او این ویژگی‌ها را با کیفیت فنی و پایانی خارق‌العاده ترکیب می‌کند، چیزی که ممکن است انتظارش را نداشته باشید.

دایی درباره اینکه آیا سیمونه اینزاگی مربی مناسبی برای طارمی است یا خیر، گفت: با توجه به آنچه که من دیدم، بله. اینزاگی احتمالاً همه چیز را در مورد طارمی می داند، بنابراین فکر نمی کنم او به توصیه من نیاز داشته باشد. فقط می توانم بگویم در حال حاضر اینزاگی مربی ای است که می تواند بهترین نتیجه را از طارمی بگیرد. علاوه بر این، مهدی با یک مهاجم دیگر بهتر کار می کند (اشاره به سیستم اینتر که با ۲ مهاجم هدف بازی می کند)، او می تواند با کناره های خود ارتباط برقرار کند، پاس گل بدهد و از کناره ها استفاده کند. طارمی همیشه دقیقا می داند که روی توپ های ارسالی به محوطه جریمه حریف کجا قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا