ترندهای روز

طالبان پرچم‌ عزای حسینی را در کابل پایین کشید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

فرارو: شماری از باشندگان غرب کابل گزارش می دهند که نیروهای طالبان از شب گذشته پرچم های عزاداری امام حسین (ع)، دروازه های سیاه پوش و آب خوری ها را در برخی نقاط جاده دشت برچی جمع آوری کرده اند.

مقامات امنیتی کابل با تایید این رویداد به خبرگزاری آوا گفته اند که این رویداد بر اساس موافقت کمیسیون فرهنگی متشکل از نمایندگان وزارت اطلاعات و فرهنگ، امر به معروف و نهی از منکر و علمای شیعه صورت گرفته است.

گزارش هایی از ولایت هرات در مورد جمع آوری بیرق های عزاداری امام حسین (ع) توسط منابع مردمی منتشر شده است.

مولوی شمس الله حماد، فرمانده حوزه سیزدهم پولیس امنیتی در غرب کابل روز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که جمع آوری چند آبخوری، دروازه های سیاه و بیرق های حسینی مورد توافق کمیسیون فرهنگی است که نمایندگان وزارت اطلاعات و فرهنگ در آن حضور دارند. . و نهی از منکر و علمای شیعه است، انجام شده است.

فرمانده ناحیه ۱۳ انتظامی پلیس آگاهی گفت: در این تفاهم نامه مقرر شده است که اگر فردی فاحشه خانه ایجاد کند به امام جماعت مسجد و نماینده شهرداری در هر محله اطلاع داده شود و به ویژه گفته شده است که اگر باعث ایجاد مزاحمت برای مردم می شود و در جاهایی که راه عمومی وجود دارد ایجاد نکنید در کنار مسجد ساخته شود و زیر نظر امام جماعت مسجد باشد.

وی همچنین افزود: مسئولیت سقاخانه های حسینی بر عهده وزارت امر به معروف و نهی از منکر است.

مولوی حماد ضمن تایید خبر جمع آوری سقاخانه ها و پرچم های حسینی از جاده دشت برچی توسط کارمندان وزارت امور عمومی و امر به معروف و نهی از منکر، مدعی شد که شب گذشته برخی از سقاخانه ها بر اساس توافق کمیسیون علمای شیعه و هیئت امنای مساجد با وزارت امور عمومی جمع آوری شده است.

وی همچنین افزود: برای نصب پرچم های حسینی در مساجد و مساجد محدودیتی وجود ندارد.

این مقام امنیتی در وزارت داخله طالبان در غرب کابل به دلیل پایین آوردن پرچم های عزاداری امام حسین (ع) نگفته است.

با این حال، محمد (نام مستعار)، یکی از بنیانگذاران چاله آبی در منطقه گلای مهتاب قلعه دشت برچی، به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای طالبان متشکل از امر به معروف، شهرداری و نظم عمومی وزارت امور خارجه. کشور دیشب آبخوری آنها را جمع آوری و پرچم های حسینی را برداشت. پایین آورده اند.

وی از مقامات طالبان خواست تا در تصمیم خود برای جلوگیری از نصب پرچم های حسینی و برپایی سقاخانه ها تجدید نظر کنند.

از سوی دیگر سید مهدی که در جاده دشت برچی خودرو می فروشد به خبرنگار آوا گفت: صبح امروز کارکنان وزارت امر به معروف و نهی از منکر پیامی با امضای علمای شیعه به آنها نشان دادند و خواستار پایین آوردن پرچم های حسینی شدند.

وی می افزاید که کارمندان وزارت امور عمومی به معارف گفته اند که اگر پرچم های حسینی را پایین نیاورید، نمایشگاه خودروی شما را پلمب می کنیم.

علی رضا یکی از ساکنان دشت برچی به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای طالبان شب گذشته پرچم های امام حسین (ع) را پایین آورده و پرچم امارت اسلامی را جایگزین آن کردند.

او می گوید برای او جای سوال است که اگر نصب پرچم امام حسین (ع) در جاده ها نظم عمومی را بر هم می زند، نصب پرچم های دیگر چگونه نظم عمومی را مختل نمی کند.

در همین حال، خالد زدران، سخنگوی فرماندهی امنیتی کابل در گفتگو با خبرنگار آوا می گوید که در ایام محرم و عاشورا کمیته های امنیتی و فرهنگی با حضور برخی از نمایندگان وزارتخانه های امارت اسلامی تشکیل شد.

وی گفت: نمایندگان شیعه نیز در این دو هیئت حضور دارند و کار هیئت ها با هماهنگی و مشورت آنها پیش می رود و همه تصمیمات این هیئت ها با هماهنگی علمای شیعه گرفته می شود.

همزمان گزارش هایی از ولایت و شهر هرات از جمع آوری پرچم های عزاداری امام حسین (ع) از سوی منابع مردمی منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا