ترندهای روز

طرح‌های حمایتی مسکن ترفند جدید کلاهبردارن سایبری

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سرگرد جواد مختار رضایی بیان کرد: بر اساس اعلام منابع رسمی این طرح های حمایتی شامل تمامی افرادی می شود که در جامعه نیستند و شرایط خاصی دارند. بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت راه و شهرسازی، تنها خانواده های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال مشمول دریافت این تسهیلات هستند. به همین دلیل، بسیاری از افرادی که ممکن است با این پیام ها مواجه شوند، مشمول این طرح نخواهند شد.

وی ادامه داد: در برخی موارد کلاهبرداران با ارسال لینک های فیشینگ اطلاعات حساس کاربران را به سرقت می برند و با دسترسی به این اطلاعات اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی می کنند. این اقدامات نه تنها منجر به مشکلات مالی برای کاربران می شود، بلکه می تواند آسیب جدی به اطلاعات شخصی آنها وارد کند. بنابراین توصیه می شود از کلیک بر روی لینک های ناشناس و مشکوک خودداری کرده و برای کسب اطلاعات از منابع معتبر استفاده نمایید.

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتای فرجا از عموم مردم خواست: برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام سودجویان و کلاهبرداران، از اعتماد به هر ادعایی در فضای مجازی بدون بررسی صحت آن خودداری کنند. سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن وابسته به وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران بهترین مرجع برای کسب اطلاعات رسمی و صحیح از این پروژه ها می باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان در برخورد با اخبار منتشر شده در فضای مجازی دقت لازم را داشته باشند و همواره قبل از هر اقدامی صحت اطلاعات را از مراجع موثق استعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا