فناوری

طرح آمریکا برای بازسازی ۹۰ روزه غزه در مقابل عادی سازی عربستان و اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

تسنیم: یک رسانه عبری زبان فاش کرد که دولت آمریکا قصد دارد روند بازسازی نوار غزه را به سازش عربستان سعودی و اسرائیل مرتبط کند.

روزنامه معاریو در گزارشی که روز شنبه در وب سایت خود منتشر کرد، اعلام کرد که یک مقام عالی رتبه در کاخ سفید بازسازی غزه را به عنوان بخشی از یک طرح جامع که شامل سازش بین اسرائیل و عربستان سعودی است، انجام خواهد داد. .

رسانه‌های عبری زبان فاش کردند که علی‌رغم پیشنهاد یک مقام بلندپایه آمریکایی، برخی از مقامات آمریکایی نگران هستند که این طرح بذر بی‌ثباتی را برای دوره آینده در منطقه بپاشد.

معاریو همچنین توضیح داد که بریت مک جورج، مقام ارشد کاخ سفید، طرحی را برای بازسازی غزه پیشنهاد کرد، که باعث اختلاف نظر شد زیرا این ابتکار بر مبنای عادی سازی روابط با اسرائیل است. و پادشاهی عربستان سعودی.

به گزارش این رسانه عبری: مک جورج در هفته های اخیر ابتکار خود را در چارچوب جدول زمانی حدود ۹۰ روز پس از پایان جنگ غزه به مقامات امنیتی اسرائیل ارائه کرد و مدعی شد که اگر مقامات فلسطینی، آمریکایی و اسرائیلی و… عملیات مشترک عالی رتبه عربستان سعودی و تلاش های دیپلماتیک همسو برای دستیابی به ثبات و ثبات در منطقه، مشروط بر اینکه اولویت به آشتی بین اسرائیل و عربستان سعودی داده شود و در وهله اول به بازسازی نوار غزه مشروط شود.

در این طرح موضوع سازش اسرائیل و عربستان و شاید چند کشور دیگر شورای همکاری به عنوان محرک و انگیزه ای برای فشار بر مقامات فلسطینی و اسرائیلی برای موافقت با این طرح و حمایت از آن مطرح شده است.

در چارچوب ابتکار فوق، رهبران فلسطینی باید با تشکیل یک دولت فراگیر جدید متشکل از غزه و کرانه باختری موافقت کنند و از انتقاد از اسرائیل خودداری کنند، ضمن اینکه اسرائیل نیز باید متعهد شود که نفوذ محدودی در نوار غزه داشته باشد. این کار را فقط در صورت نیاز امنیتی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا