اقتصاد جهان

طرح تحریم رژیم صهیونیستی توسط اتحادیه اروپا برای اولین بار

میشل مارتین، وزیر امور خارجه ایرلند، روز دوشنبه اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای اولین بار در یک بحث “مهم” درباره تحریم های اسرائیل به دلیل عدم رعایت قوانین بین المللی شرکت کرده اند.

مارتین پس از نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: «در مورد نیاز به حمایت از نهادهای حقوق بشردوستانه بین‌المللی اجماع بسیار واضحی وجود داشت.

بر اساس این گزارش، دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه حکم داد که اسرائیل باید فورا حملات خود را در رفح در جنوب نوار غزه متوقف کند و گذرگاه رفح را برای کمک‌های بشردوستانه بدون مانع باز کند.

اسرائیل سپس به عملیات خود در رفح ادامه داد، اما به گفته مقامات بهداشتی غزه، کمپ آوارگان را نیز در روز یکشنبه بمباران کرد که منجر به کشته شدن حداقل ۴۵ فلسطینی شد که بیش از نیمی از آنها زن، کودک و سالخورده بودند.

این حملات به طور گسترده توسط رهبران اتحادیه اروپا محکوم شد.

وزیر امور خارجه ایرلند گفت: برای اولین بار در نشست اتحادیه اروپا شاهد بحث واقعا معناداری درباره تحریم ها و «چه می شد» هستم.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به دیدگاه‌های متفاوت در جلسه شورا، البته هنوز فاصله مشخصی برای توافق وجود دارد.

مارتین افزود: اما نگرانی‌های زیادی در میان کشورهای عضو در مورد وضعیتی وجود دارد که دیوان بین‌المللی دادگستری در آن احکام صادر کرده و دستور موقت صادر کرده است.

این دیپلمات همچنین گفت: اتحادیه اروپا همواره از استقلال این دادگاه و لزوم رعایت آن توسط کشورها حمایت کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا