فناوری

طرح «راست‌های افراطی» در آلمان برای خروج از اتحادیه اروپا از راه برگزاری همه‌پرسی

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

یورونیوز: حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) با الهام از برگزیت قصد دارد برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار کند.

آلیس وایدل یکی از رهبران این حزب راست آلمانی در گفت و گو با مجله فایننشال تایمز بدون اشاره به اعتراضات بی سابقه مردم آلمان به این جریان سیاسی تاکید کرد که در صورت به قدرت رسیدن او را حفظ خواهد کرد. یک مراسم همه پرسی به سبک برگزیت در آلمان برای جلب نظر مردم این کشور. درباره خروج از اتحادیه اروپا سوال کنید.

خانم وایدل با اشاره به اینکه حزبش تلاش خواهد کرد تا اصلاحات مورد نظر خود را در اتحادیه اروپا اجرا کند، افزود که اگر این اصلاحات اجرا نشود، ایده خروج از آن عملی خواهد شد. وی همچنین در این زمینه ادامه داد: اگر اصلاحات ممکن نیست و نتوانیم حاکمیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را احیا کنیم، باید بگذاریم مردم خودشان تصمیم بگیرند. همانطور که انگلیسی ها انجام دادند.»

اظهارات این رهبر راستگرای آلمان در حالی مطرح می شود که صدها هزار نفر در شهرهای مختلف آلمان تظاهرات گسترده ای را علیه حزب راستگرا و بیگانه هراس «آلترناتیو برای آلمان» و دیگر گروه های همفکر تاریخ آلمان آغاز کرده اند. آلمان پس از جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است.

اگرچه انتظار می رفت که رهبران حزب آلترناتیو برای آلمان پس از تظاهرات عقب نشینی کنند، اظهارات خانم وایدل نشان می دهد که جنبش سیاسی همچنان به اعتقادات سیاسی خود پایبند است.

وایدل در بخشی دیگر از مصاحبه خود با فایننشال تایمز همچنین اذعان کرد که این حزب نمی تواند قبل از سال ۲۰۲۹ در آلمان به قدرت برسد، اما تاکید کرد که حضور آنها در دولت این کشور در آینده قطعی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا