ارزهای دیجیتال

طرح ضدجاسوسی مجلس همسو با محتوایش نیست؛ آیا افزایش مجازات راه‌حل واقعی است؟ – افق میهن

“اگر توبه هایی مانند وقوع آنچه ما در این جنگ دیده ایم و چنین برنامه قانونی بلافاصله تصویب می شود ، این بدان معنی است که اوضاع به دلیل ضعف و فقدان قانون است و مسئولیت مستقیماً خود نمایندگانی را که پیش بینی نمی کنند ، مسئول است.”

عباس عبدی در روزنامه Etemad نوشت: “قطعنامه Majlis” تشدید تشدید تشدید جاسوسی و همکاری با رژیم صهیونیستی و دولتهای محترم در برابر امنیت ملی و منافع ملی “، مانند سایر برنامه های این سنگ مکس و پارلمان قبلی ، عنوانی دارد که دیگر نمی تواند با وضوح و قاطعانه در چهار سرپرست و به وضوح در چهار سرپرست. برای امور قانون و سرانجام قوانین را نقض کرد.

این طرح بلافاصله در مجلس تصویب و تصویب شد بدون اینکه قوانین حقوقی علمی مشاهده شود. اگر نمایندگان مجلس یک اصل ساده و واضح را تشخیص ندهند که قانون کیفری اعمال نمی شود ، هیچ کس به قانون اساسی اشاره نمی کند ، و در این طرح دو برابر مشخص است که شرایط حل و فصل چگونه است. اگر از منظر دیگری به مسئله نگاه کنیم ، بد نیست.

این طرح در اولین جلسات Majlis پس از جنگ تصویب و تصویب شد. علت نیز مشخص است. حضور و مشارکت جاسوسان و مزدوران اسرائیلی در جراحی جنگ بود. این طرح به چه معنی است؟

اگر خیانت مانند آنچه در این جنگ دیدیم ظاهر می شود و بلافاصله چنین برنامه قانونی را اتخاذ می کند ، این بدان معنی است که اوضاع به دلیل ضعف و فقدان قانون است و مسئولیت مستقیماً خود نمایندگانی را که انتظار آن را ندارند ، مسئول است. اگر این وقایع دلایلی داشته باشد ، مجلس باید به طور منطقی این دلایل را حل کند. مجلس حتی در مورد نهادها سؤالاتی نپرسید ، بنابراین هیچ مسئولیتی در قبال آنها نمی گیرد.

با این حساب باید از خود بپرسیم که آیا ما در وکلا برای مقابله با عوامل جاسوسی و عوامل عملیاتی فاقد وکلا هستیم. به شکلی که به این خیانت منجر شود زیرا فقدان قانونی وجود ندارد؟ جواب منفی است. فقدان مجازات ، به ویژه چنین جرایمی وجود ندارد ، و تاکنون نه خدمات مخفی و نه قوه قضاییه هیچ مشکلی قانونی ندارند.

ادعا به دلیل کمبود قانون ، دست شما برای مقابله با این افراد بسته است. سه حالت دیگر طراحی شده اند. اول این قانون بود ، مجازات او کم بود. دوم این قانون بود ، قاطعانه قانونی نبود. سوم این قانون بود ، اما نهادهای مربوطه شناسایی نکردند.

اولین مورد صحیح نیست ، زیرا دست قاضی کاملاً بسته است تا حکم اعدام را برای چنین جاسوس و عوامل عملیاتی تصویب کند ، و هیچ دلیلی وجود ندارد که ظرف ها مجازات های شدید صادر نکنند. نمونه ای از Alireza Akbari است که سه سال پیش اعدام شد.

پرونده دوم باید به قوه قضاییه واکنش نشان دهد ، اما مطمئناً صدق نمی کند ، زیرا در چنین مواردی قضات دادگاه انقلابی تا حد زیادی با کارشناسان این پرونده مطابقت دارند و هیچ یک از آنها برای رهبری مجازات های فشرده ، به ویژه در رابطه با اسرائیل ، بسته نیستند. تنها گزینه باقیمانده سومین گزینه برای پرسیدن است که چرا بسیاری از مزدورها و جاسوس ها حضور عملی و گسترده ای داشتند ، اما قبل از عمل مشخص نشده اند. آیا با تصویب این قانون مشخص شده اید؟

پاسخ این سوال کلید حل تاریخ است. پارلمان چقدر در این وضعیت به عنوان ستون مهم نظارت شرکت داشت؟ آیا به عملکرد این خانه نگاه می کنید ، امسال این مشکل چقدر در نظر گرفته است؟ به نظر می رسد نه ؛ صفر و چقدر چشمان نمایندگان سخت به جستجوی دختران و زنان پرداختند؟ من همچنین این قانون را شناسایی و دستگیر می کنم؟ مطمئناً هیچ کاری برای انجام آن نخواهد داشت ، زیرا از قبل مانع از شناسایی و دستگیری متهم با قانون نمی شود.

علاوه بر این ، نمایندگان هیچ تحلیلی در مورد علل جرم و تنها راه افزایش دوز مجازات و تعداد اعدام ها ندارند. این رویکرد کاملاً اشتباه است. حداقل چند خط نوشتند که چرا یک ایرانی مایل به تبدیل شدن به یک جاسوس عملیاتی اسرائیلی است؟ بهتر است نمایندگان به تأثیرات دستورالعمل های خود توجه کنند.

منبع: اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا