اخبار اقتصاد ایران

طرح هادی 4 روستای گیلان تصویب شد | شاخص تهیه و بازنگری طرح هادی به 98.3 درصد رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان بیان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ شاخص تهیه و بازنگری طرح هادی در استان گیلان ۹۷ درصد بود که با اعتبار اضافی ۴۲۰ میلیارد ریال، طرح هادی ۳۶۹ روستای استان تهیه و بازنگری شد که این درصد به ۹۸.۳ درصد رسید.

ایران تحلیل، حامد دائمی در حاشیه جلسه کمیته تصویب طرح هادی با بیان اینکه طرح هادی در ۵۳۱ روستای استان اجرا شده است، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون طرح هادی اجرا شده است. برای اجرای طرح هادی در این روستاها بیش از ۷۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. است. وی درصد اجرای طرح هادی در روستاهای استان در ابتدای سال ۱۴۰۰ را ۴۷.۱ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر شاخص اجرای طرح هادی در استان ۵۶.۳ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در تعریف طرح هادی گفت: این طرح تکلیف ساماندهی و اصلاح ساختار کالبدی موجود و همچنین میزان توسعه آتی و نحوه بهره برداری از زمین را برای مختلف مشخص می کند. کارکرد.

به گفته دامعی، کارکردهایی از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازهای عمومی روستا در قالب مصوبات طرح های آمایش فضایی و سکونتگاه های روستایی انجام می شود. وی تصریح کرد: طرح هادی مهمترین سند عمرانی و عمرانی یک روستا در کشور است و مهمترین هدف اجرای آن احیای روستا از بعد کالبدی، اقتصادی و اجتماعی روستاها است.

این جلسه با حضور اعضای کمیته تصویب استان در سالن شهید حق شناس اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، طرح راهبر هفت روستا بررسی و طرح راهبر روستاهای خمرمحله مورد بررسی قرار گرفت. ، درگاه، چمغستان و زرکی شهرستان رودسر نیز تصویب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا