فرهنگ و هنر

طرح LAB2 «شیران» نیمه دوم سال 1403 وارد مدار می‌شود


ایران تحلیلی –

مهمترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

ظرفیت تولید رافینیت ۶۸۵ هزار تن است.

وضعیت فروش صادراتی به ۱۰۷ هزار تن محصول رسیده است که بالاترین میزان نسبت به سال های گذشته است.

افزایش درآمد عملیاتی شرکت با وجود کاهش ۳۰ درصدی قیمت LAB از دستاوردهای شیران است.

در نیمه دوم سال افت جدی در شرکت نیروکلار داشتیم اما سود حاصل از فعالیت آنها رشد کرده است.

ما در زمینه حضور در بازارهای جهانی و توسعه LAB و الکل چرب برنامه‌هایی تعریف کرده‌ایم و قصد داریم یکی از شرکت‌های بزرگ شیمیایی در منطقه خاورمیانه باشیم.

طرح توسعه LAB 2 به سرمایه گذاری تقریباً ۸۶ میلیون دلاری نیاز داشت. این پروژه ۶۴ درصد پیشرفت دارد.

فعالیت های طراحی و کارهای باقی مانده در زمینه مهندسی خرید پس از انعقاد قرارداد به پایان رسیده و مخازن آن نیز نصب شده است.

۶۹ درصد از قطعات پروژه LAB 2 تامین شده است.

۲۷۰۰ میلیارد تومان از این پروژه باید در سال مالی جدید تامین و تسویه شود.

با توجه به لزوم خرید کامل نفت سفید از پالایشگاه های تبریز و اصفهان، عرضه و فروش محصولات جانبی پس از استانداردسازی در بورس انرژی ضروری است.

برای رفع کمبود خوراک با پالایشگاه تبریز برای خرید بخشی از نفت سفید این شرکت به تفاهم رسیدیم اما با مخالفت جدی نهادهای بالادستی مواجه شدیم. بالاخره از بورس کالا نفت خریدیم.

ما یک کد استاندارد برای محصولات برگشتی دریافت کردیم.

قرار شد از اول اسفند ۳۰ درصد محصولات را از بورس انرژی بخریم و محصولات پالایشگاه اصفهان را به شرکت برگردانیم. یعنی تلفات برش سبک نداریم.

چهار حکم هم برای پرونده هیزل گرفتیم. باز هم هیزل شکایتی ارائه کرد که رد شد.

شکایتی مبنی بر مطالبه بیش از ۱۰۰ میلیون درهم از شرکت هازل و مدیرعامل آن در محاکم امارات تشکیل شد و حکم ۱۶۶ میلیون درهم به نفع شرکت شیران رای بابت اصل و خسارت تاخیر صادر شد. رای دادگاه تجدیدنظر نیز در دادگاه عالی امارات به نفع شیران تایید شد.

تشکیل دفتر بازرگانی خارجی شرکت و ایجاد ساختار لازم برای عملیات انبار، فروش مستقیم محصولات به مصرف کنندگان نهایی و متنوع سازی روش های فروش در کشورهای منطقه از جمله اقدامات انجام شده در زمینه توسعه بازار و محصول است.

واحد فروش این شرکت در کمتر از چهار ماه پس از بازاریابی فراوان توانسته حدود ۲۰۰۰۰ تن از این محصولات را در بورس انرژی عرضه و به فروش برساند.

امکان استرداد وجوه پرداختی بابت واردات مواد اولیه مصرفی در شرکت جهت صادرات محصولات یکی از دستاوردهای این شرکت در حوزه بازرگانی است.

در خصوص طرح تولید اتیلن دی امین گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش سهم محصولات با ارزش افزوده بالا و تامین نیاز داخلی و همچنین جلوگیری از واردات و کاهش وابستگی به محصولات پایین دستی پتروشیمی است.

ما سه مگاوات برق خورشیدی تولید کردیم. کل مصرف برق ما ۱۰.۵ مگاوات است.

یک شرکت حمل و نقل هم تاسیس کردیم. مجوز دیگری که گرفتیم مرز دائمی است. به طور رسمی شرکت خدمات بازرگانی ما تبدیل به یک مرز دائمی شد که کالاها به راحتی می توانند از آن عبور کنند یا وارد آن شوند.

بانک صنعت و معدن در حال بررسی واگذاری بلوک سهام آتیه دماوند و شیران است، اما به دلیل اینکه این سند در حال حاضر توسط بانک مرکزی تضمین شده است، با تاخیر مواجه شده و در حال حذف اوراق هستیم. این یک تصمیم و تکلیف قطعی برای بانک است.

کل فروش محصولات این شرکت در بورس انجام خواهد شد.

در پایان مجمع سالانه شیران و پس از تصویب صورت های مالی، به ازای هر سهم ۴۷ تومان به عنوان سود نقدی تقسیم شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا