ترندهای روز

طرز تهیه سوفله اسفناج، یک غذای شیک و خوشمزه

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

فرارو: سوفله یک غذای فرانسوی است و به معنی پفک است. سوفله هم به عنوان غذا و هم به عنوان دسر تهیه می شود. اما وجه اشتراک همه سوفله ها این است که برای تهیه آنها زرده و سفیده تخم مرغ را جداگانه هم می زنند تا پف کند. سپس با مواد دیگر ترکیب می شوند. مواد به کار رفته در سوفله باید خیلی ریز خرد شده باشد.

سوفله اسفناج یکی از انواع سوفله های خوشمزه است که از ترکیب اسفناج تازه با پنیر، تخم مرغ، آرد، شیر و … تهیه می شود و طعم فوق العاده ای دارد. اگر عاشق اسفناج هستید پیشنهاد می کنیم این سوفله خوشمزه را در خانه درست کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید پس با آموزش سوفله اسفناج همراه ما باشید.

عناصر

آرد سفید قنادی: ۲ قاشق غذاخوری
کره: ۵ قاشق غذاخوری
شیر: ۱ فنجان
اسفناج تمیز شده: ۲۰۰ گرم
تخم مرغ: ۳ عدد
پنیر پارمزان: ۵۰ گرم
نمک، فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه

طرز تهیه سوفله اسفناج، یک غذای شیک و خوشمزه

برای تهیه این سوفله خوشمزه ابتدا اسفناج را بشویید و خوب خرد کنید. اسفناج های خرد شده را در تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و کمی نمک روی آن بریزید. اجازه دهید اسفناج با حرارت ملایم بجوشد و به آرامی سرخ شود. وقتی آب اسفناج کاملاً کشیده شد، اجاق گاز را خاموش کنید. در مرحله بعد زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرده و کنار بگذارید. کره را در تابه بریزید و روی اجاق بگذارید تا آب شود سپس آرد را اضافه کنید. آرد را با کره مخلوط کنید تا بوی خامی آرد از بین برود سپس شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا آرد کاملا با شیر و کره مخلوط شود و به هم زدن ادامه دهید. حرارت را کم کنید و مواد را به هم زدن ادامه دهید تا شیر کاملا جذب شود و آرد حالت خمیری پیدا کند. در این مرحله زرده ها را یکی یکی و جداگانه به مواد اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا زرده جذب خمیر شود سپس زرده بعدی را به همین ترتیب اضافه کنید.

اجاق را خاموش کنید و خمیر آماده شده را در ظرفی بریزید تا خنک شود. سفیده ها را در ظرف تمیزی ریخته و با دور تند همزن بزنید تا پف کند و فرم بگیرد. اسفناج های آماده شده را داخل خمیر کاسه بریزید و نمک و فلفل سیاه و نیمی از پنیر پارمزان را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. در آخر سفیده تخم مرغ زده شده را به مواد بالا اضافه کنید و با لیسک خیلی آرام هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. حالا مخلوط سوفله را در قالبی که می خواهید بریزید و روی سوفله را با قاشق صاف کنید. باقیمانده پنیر پارمزان را روی سوفله ریخته و پهن کنید، سپس قالب سوفله را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید تا بپزد و سوفله کمی طلایی شود. در این مرحله سوفله خوشمزه شما آماده سرو است، میل کنید.

نکات مهم

۱- همانطور که می دانید اسفناج یک سبزی بسیار مشخص است که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان، پوست و موی سالم و استخوان های قوی مفید است. این سبزی مقوی می تواند بهترین دارو برای درمان یبوست به خصوص در افراد میانسال و مسن باشد. هنگام شستن اسفناج باید به این نکات توجه کنید که اسفناج حاوی ماسه است. پس چند دقیقه آن را در آب ولرم خیس کنید تا شن ها جا بیفتند و در نهایت به تدریج آن را از روی اسفناج بردارید و با آب سرد آبکشی کنید تا ماسه ته نشین شده دوباره به اسفناج نچسبد. هرگز اسفناج را بعد از خرد کردن نشویید تا مواد مغذی آن از بین نرود. اسفناج را به میزان لازم بپزید و هرگز آن را پخته نگهداری نکنید. هنگام خرید اسفناج، برگ های لطیف و تازه را ایران تحلیل کنید.

۲- پنیر پارمزان یکی از پرطرفدارترین انواع پنیر ایتالیایی است که به صورت رنده شده، پودری، تکه ای و ورقه ای در بازار موجود است. پارمزان نوعی پنیر زرد کم رنگ است که بافتی نرم دارد و زمان زیادی برای فرآوری آن نیاز دارد. این پنیر سرشار از پروتئین است و به راحتی هضم می شود. از پنیر پارمزان برای تهیه انواع پاستا، سس، سالاد و سوپ استفاده می شود. تفاوت پنیر پارمزان با پنیر پیتزای معمولی در طرز تهیه آنهاست. پنیر پیتزا باید پخته و روی غذا ذوب شود. اما پنیر پارمزان نیازی به پختن و آب شدن ندارد و می توانید از پودر یا رنده آن برای غذا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا