ترندهای روز

طرز تهیه یک سالاد متفاوت و مقویِ تابستانی

سالاد همیشه محبوب است! از پیش غذا گرفته تا غذای جانبی، همیشه پای سالاد وجود دارد. وقتی سالادی روی میز نباشد، به نظر می رسد که میز چیزی ضروری را از دست داده است. سالادها آنقدر متنوع و هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که بی پایان هستند. مثلا در رستوران ها معمولا یک میز مخصوص فقط به سالاد اختصاص داده می شود که به نظر می رسد هر کدام به شما چشمک می زند.

سالادها در اصل به عنوان پیش غذا سرو می شوند، اما گاهی اوقات آنقدر مواد خوشمزه و مغذی در آنها وجود دارد که به خودی خود یک وعده غذایی اصلی محسوب می شوند. مثلا اگر سالاد سزار را به تنهایی بخورید آنقدر سیر می شوید که جایی برای غذا نمی ماند، حالا سالاد ماکارونی جای خودش را دارد. سالاد ماکارانی با عدس سالادی بسیار مقوی و خوشمزه است که از ترکیب فرم ماکارانی با عدس پخته، خیارشور، فلفل دلمه ای و … تهیه می شود و طعم بسیار مطبوعی دارد. اگر می خواهید این بار سالاد ماکارونی متفاوتی درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

عناصر

پاستا فرمی: ۲۵۰ گرم

عدس پخته: ۱۰۰ گرم

فلفل دلمه ای کوچک: ۱ عدد

خیارشور: ۱۰۰ گرم

پیاز داغ: ۲ قاشق غذاخوری

سس مایونز: ۳ قاشق غذاخوری

ماست سفت: ۴ قاشق غذاخوری

شوید خشک: ۳ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه

برای تهیه این سالاد خوشمزه ابتدا پاستا را در آب جوش با کمی نمک به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا نرم شود سپس پاستا را آبکش کنید و وقتی آب اضافی آن کشیده شد پاستا را در ظرف مناسبی بریزید. در مرحله بعد عدس پخته شده، فلفل دلمه ای خرد شده، خیارشور خرد شده و پیاز داغ را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. در ظرفی دیگر سس مایونز، ماست سفت، آبلیمو، شوید، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا سس یکدست شود. در آخر سس آماده شده را به سالاد اضافه کنید و مواد سالاد را خوب هم بزنید تا طعم ها با هم مخلوط شوند. ظرف سالاد را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس سرو کنید.

نکات مهم

۱- پیاز داغ طعم بسیار خوبی به غذا می دهد. اما نکته مهم این است که پیاز داغ باید کاملا ریز و خشک باشد. برای داشتن پیاز داغ خشک و پودر شده، پیاز را نازک حلقه کنید. سپس در روغن فراوان گرم شده سرخ کنید. توجه داشته باشید که پیاز باید در روغن شناور باشد. بنابراین نباید در یک مرحله مقدار زیادی پیاز اضافه کنید. بعد از سرخ شدن پیاز، آن را روی توری قرار دهید تا روغن اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس روی سینی پهن کنید. وقتی دوباره این کار را انجام دادید، پیاز جدیدی را که سرخ کرده اید روی پیازهای داغ قبلی قرار ندهید. چون قبلی ها را چرب می کند. علاوه بر این باعث خمیری شدن پیاز داغ می شود.

۲- فلفل دلمه ای یکی از بارزترین سبزیجات است که مصرف آن به همه افراد به خصوص کودکان توصیه می شود. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است و رنگ سبز آن طعم قوی تری دارد. فلفل دلمه ای به دلیل داشتن مواد مغذی از جمله ویتامین ها منبع درمان سرماخوردگی است و همچنین برای درمان کم خونی، محافظت از چشم، تقویت بینایی و رفع یبوست بسیار مفید است. کف فلفل دلمه ای برآمدگی هایی دارد. فلفل دلمه ای که در زیر آنها چهار رج دارد ماده هستند. فلفل دلمه ای پر از تخم مرغ است و طعم شیرینی دارد. بنابراین برای تهیه سالاد و غذای خام بیشتر از فلفل نر مناسب است. فلفل دلمه ای که در زیر آن سه رج دارد نر است. تخم مرغ کمتری دارد و تندتر است. برای پخت و پز استفاده می شود و در آشپزی کاربرد بیشتری دارد. برعکس فلفل شیرین ماده بعد از تفت دادن و پختن اصلا تلخ نمی شود و خوشمزه باقی می ماند.

۳- همیشه وقتی سس مایونز یکی از مواد اولیه در تهیه غذا یا سالاد است، برخی می پرسند آیا می توان به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این موضوع تا حدودی سلیقه ای است. اگر منع مصرف دارید یا نمی خواهید از مایونز به دلیل کالری بالای آن استفاده کنید، می توانید ماست غلیظ یا پرچرب را جایگزین کنید. اما ماست معمولا آب ریز است. بنابراین توصیه می شود این کار را برای مهمانی ها انجام ندهید. همچنین می توانید مقدار سس مایونز را نصف کرده و ماست پرچرب را با آن مخلوط کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا