بانک و بیمه

طفره برخی بانک های عامل در اعطای تسهیلات ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی| شرایط ویژه برای متقاضیان جامانده

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: از روز یکشنبه ۱۰ ۱۴۰۲ متقاضیان مجتمع های مسکونی روستایی با مبلغ جدید ۳۵۰ میلیون تومان موظف شدند با استناد به شعب ۹ بانک درخواست خود را ارائه و به نوسازی و ساخت مسکن روستایی بپردازند.

این اطلاعیه از سوی بنیاد مسکن اعلام شد اما از آن روز تاکنون هیچ یک از مسئولان بنیاد مسکن جزئیاتی درباره نحوه و میزان مراجعه متقاضیان به بانک های عملیاتی ارائه نکرده اند.

مهرداد بذرپاش، چهارمین وزیر راه و شهرسازی آبان وی امسال در هیئت دولت از تصویب افزایش وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان خبر داد.

بذرپاش: با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی توسعه مسکن روستایی شاهد رونق ساخت و ساز دیگری در روستاها خواهیم بود.

وی با اشاره به سود پنج درصدی تسهیلات مذکور، مصوبه دولت را خبر خوبی برای مسکن روستایی دانست و گفت: با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن روستایی، شاهد رونق ساخت و ساز دیگری در منطقه خواهیم بود. “روستاها.

چهارمین بانک مرکزی در اردیبهشت ماه، بخشنامه ای به ۹ بانک ابلاغ شد که سقف مسکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را به ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد افزایش دهند.

چهارمین بانک مرکزی در اردیبهشت ماه، بخشنامه ای به ۹ بانک ابلاغ شد که سقف مسکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را به ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد افزایش دهند. بر این اساس ۹ بانک عامل ملت، مسکن، بازرگانی، ملی، صادرات، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی و پست مکلف به پرداخت تسهیلات جدید شدند.

اکنون با توجه به اینکه سقف تسهیلات و تعداد آنها برای اولین بار بیش از دوره های گذشته افزایش یافته است، به نظر می رسد بانک ها کمی مقاومت بیشتری نسبت به پرداخت این مبلغ داشته باشند، اما به گفته صالحی، رئیس بنیاد مسکن، گفت: توضیح داد. بانک ها در این زمینه همکاری خوبی داشته اند و به همین دلیل پیش بینی می شود سرعت پرداخت ها نسبت به دوره قبل که سقف اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان و تعداد وام ها ۲۰۰ هزار بوده بهتر باشد.

نکته ای که در این هفته شاهد بودیم این است که بنیاد مسکن هنوز آماری از میزان مراجعه به بنیاد مسکن و شعب بانک ها ارائه نکرده است. چند هفته پیش معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن از وجود ۱۰۰ هزار پرونده برای وام مسکن روستایی خبر داد.

دور زدن برخی بانک ها در اعطای 350 میلیون مسکن روستایی شرایط ویژه برای متقاضیان باقی مانده

مجید جودی معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه ۹ بانک عامل از سوی بانک مرکزی برای پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی تعیین شده اند، گفت: این ۹ بانک اعطای تسهیلات به استان ها را آغاز کرده اند. تا اطلاع رسانی شود.» امکانات امروز.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند درخواست خود را برای بهره مندی از تسهیلات به شعب بانک های مذکور ثبت کنند.

جودی: بنیاد مسکن ۳۵۰ هزار متقاضی را به بانک ها معرفی می کند و در حال حاضر ۱۰۰ هزار پرونده تکمیل شده در این زمینه وجود دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در استان ها و شهرستان ها درخواست خود را تکمیل کنند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن ۳۵۰ هزار متقاضی را به بانک ها متصل می کند و در حال حاضر ۱۰۰ هزار پرونده تکمیل شده در این حوزه وجود دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در استان ها و شهرستان ها، درخواست خود را تکمیل کنند.

آن دسته از متقاضیانی که قبلا برای دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی اقدام کرده اند و هنوز این وام را دریافت نکرده اند به صورت خودکار وام خود را به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش می دهند.

معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: آن دسته از متقاضیانی که قبلا برای دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی اقدام کرده اند و هنوز این وام را دریافت نکرده اند به صورت خودکار وام خود را به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش می دهند.

به گفته جودی، نرخ های بازپرداخت تسهیلات جدید تقریباً ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با نرخ سود پنج درصد خواهد بود.

بر اساس این گزارش، سال گذشته وام مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت اما امسال از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و به نظر می رسد این اقدام باعث افزایش سرعت ساخت مسکن روستایی می شود. به اصطلاح ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد. دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا