اخبار اقتصاد ایران

طلافروشان گیلان ملزم به انجام امور در سامانه جامع تجارت هستند

در دیدار مدیرکل صمت با امور مالیاتی گیلان عنوان شد

تیمور پورحیدری مدیرکل سمت گیلان در دیدار با روسای اتحادیه های طلا و جواهر استان گفت: جای نگرانی نیست، در صورت نیاز آموزش صنف طلا و جواهر برای سامانه جامع تجارت برگزار می شود. “

ایران تحلیل مدیرکل صمت گیلان در دیدار با روسای اتحادیه های طلا و جواهر استان گفت: در صورت نیاز آموزش کلاس های طلا و جواهر جای نگرانی نیست. برای سامانه جامع تجارت برگزار می شود.»

جلسه تشریح ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت فعالان طلا و جواهر استان با حضور مدیرکل امور مالیاتی و رئیس اتاق اصناف رشت و رئیس بسیج اصناف با حضور مدیرکل امور مالیاتی کشور برگزار شد. حضور مدیران اتحادیه های طلا و جواهر. بخشنامه گروه های کالای تجاری حوزه طلا و جواهر. تمامی طلافروشان موظف به انجام امور در سامانه جامع معاملات هستند.

وی با بیان اینکه ضوابط اختصاصی مربوط به خرید، خرید، حمل و نگهداری این دسته از کالاها نیز آموزش داده می شود، افزود: بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، معاملات سکه طلا و جواهرات به صورت شفاف ثبت شود. در سامانه جامع تجارت الزامی است و در واقع این طرح باید از سال گذشته اجرا می شد اما با توجه به شرایط خاص بازار طلا و جواهر مسکوت ماند.

به گفته پورحیدری، هم اکنون بیش از ۳۲۶ واحد صنفی طلا و جواهر گیلان در حال ثبت ورود و خروج در سامانه جامع تجارت هستند که در مجموع باید به یک هزار و ۲۹۰ واحد فعال در استان برسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان تاکید کرد: تمامی روسای اتاق اصناف و مدیران ادارات صمت شهرستان ها موظف به پیگیری ثبت این صنوف هستند.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان با تاکید بر پرهیز از پوشش دروغین رسانه ای تصریح کرد: این بخشنامه مورخ ۲۶ مهر این ماه همراه با ضوابط اختصاصی فلزات گرانبها، سکه، طلا و جواهرات به کل کشور ابلاغ شده و اجرای قوانین جاری کشور در راستای شفافیت امور اقتصادی و جلوگیری از قاچاق برای همه یکسان است.

همچنین در این جلسه مدیرکل امور مالیاتی کشور در تشریح این دستورالعمل گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی میزان معاملات تجاری طلا در کشور به طور دقیق مشخص نیست. سامانه جامع تجارت میزان موجودی کالا و معاملات روزانه را به صورت شفاف نشان می دهد و در صورت انجام معامله خارج از چارچوب این سامانه تخلف محسوب می شود.

رضا برهانی نیا ثبت ورود و خروج طلا و سکه را به نفع فعالان این حوزه دانست و گفت: این قانون ممکن است در ابتدا با مشکلاتی مواجه شود اما در نهایت به نفع نظام اقتصادی کشور و کسب و کارهای مختلف خواهد بود. .

مدیرکل امور مالیاتی استانداری گیلان به صراحت بیان کرد: درصد مالیات تغییر نکرده و بیش از ۹ درصد شایعه است و هیچ افزایش نرخی در این زمینه اعلام نشده و شایعه مالیات ۲۵ درصدی کذب محض است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا