اخبار بورس

طلای جهانی در آستانه رکورد جدید؛ بازارها در انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

نبرد بین طلا و دلار؛ آیا فلز زرد برنده نهایی خواهد بود؟

با افزایش چشم انداز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو که منجر به کاهش ارزش دلار می شود، قیمت طلا نزدیک به بالاترین حد تاریخی باقی می ماند. معامله گران اکنون منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در نشست جکسون هول برای سرنخ های بیشتر در مورد برنامه های کاهش نرخ هستند. قیمت سایر فلزات نیز در حال حاضر با نوسانات مواجه است و مس تحت تأثیر تحولات معدن اسکوندیدا در شیلی قرار گرفته است.

گزارش کردن افق میهن به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت طلا روز سه‌شنبه در آسیا اندکی کاهش یافت اما نزدیک به بالاترین حد خود باقی ماند. این کاهش زمانی رخ داد که معامله گران به طور فزاینده ای انتظار داشتند که فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهد و باعث تضعیف دلار شود.

بازارها اکنون منتظر سیگنال های بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو هستند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، قرار است روز جمعه در سمپوزیوم جکسون هول سخنرانی کند.
در همین حال، قیمت لحظه ای طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۵۰۱.۰۶ دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۲۵۳۸.۷۰ دلار در هر اونس رسید.
هفته گذشته، قیمت لحظه ای طلا به بالاترین سطح خود یعنی ۲۵۱۰.۴۵ دلار در هر اونس رسید، زیرا طلا به دلیل افزایش اطمینان نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو از ماه سپتامبر، افزایش قابل توجهی داشت.

بر اساس داده های CME Fedwatch، معامله گران انتظار دارند ۷۶ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ پایه و ۲۴ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحد پایه را داشته باشند.
کاهش نرخ بهره با کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در دارایی های بدون بهره به نفع طلا است.
انتظار می‌رود سخنرانی پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه، سرنخ‌های بیشتری در مورد برنامه‌های این بانک برای کاهش نرخ بهره ارائه دهد، اگرچه تحلیلگران انتظار ندارند پاول به صراحت بگوید تا چه حد.

در میان سایر فلزات گرانبها، معاملات آتی پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۶۴.۶۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۹.۴۱۵ دلار در هر اونس رسید. نقره نسبت به پلاتین بهتر عمل کرد و با افزایش اخیر قیمت طلا مطابقت داشت.
در بازار فلزات صنعتی، قیمت مس روز سه‌شنبه کاهش یافت و از افزایش‌های اخیر چشم‌پوشی کرد. این کاهش پس از آن صورت گرفت که BHP موفق شد از اعتصاب کارگران معدن اسکوندیدا در شیلی، بزرگترین معدن مس جهان، جلوگیری کند.

معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۲۲۶.۵۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با ۰.۶ درصد کاهش به ۴.۱۷۲۰ دلار در هر تن رسید.

بی اچ پی روز یکشنبه با اتحادیه های کارگری در معدن اسکوندیدا به توافق رسید و از اعتصابی که می توانست عرضه جهانی مس را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، جلوگیری کرد.
معدن اسکوندیدا مسئول تامین ۵ درصد از عرضه مس جهان است و اعتصاب ۴۰ روزه در این معدن در سال ۲۰۱۷ منجر به افزایش قابل توجه قیمت مس شد.
با این حال، جدای از اختلالات عرضه، قیمت مس در ماه اوت در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد تضعیف تقاضا، به ویژه در چین، بزرگترین واردکننده مس، کاهش یافت.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا