ترندهای روز

طلای شیطان چیست و چرا استخراج آن بسیار خطرناک است؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

کاوه ایجن یکی از آخرین مکان های روی زمین است که معدنچیان هنوز طلای شیطان را با دست استخراج می کنند، کاری فوق العاده خطرناک و عواقب جبران ناپذیری برای سلامت کارگران.

در شرق جاوه واقع در اندونزی کوهی آتشفشانی به نام کاوه ایجن وجود دارد که در سال های اخیر نورهای آبی شب اخروی در دامنه این کوه را به مرکز گردشگری تبدیل کرده است.

در سطح این آتشفشان رسوبات گوگرد زیادی وجود دارد و با افزایش دمای آن، این رسوبات گرم شده و به شعله های آبی تبدیل می شوند.

اما در پس این زیبایی مورد علاقه گردشگران، این آتشفشان جنبه تاریک و غیرانسانی نیز دارد. بسیاری از معدنچیان جان خود را برای استخراج گوگرد یا همان چیزی که به «طلای شیطان» معروف است، در کف دست می گذارند.

در مقایسه با مشاغل دیگر در این جزیره، معدن گوگرد درآمد بسیار خوبی دارد و آن را به شغلی جذاب برای کارگران تبدیل می کند.

با این حال، این کار نه تنها کاری پرزحمت و طاقت فرسا است، بلکه به دلیل سمی بودن گاز گوگرد بسیار خطرناک است.

گاز گوگرد از داخل آتشفشان از طریق لوله های فلزی خارج می شود. سپس گاز متراکم به مایع تبدیل می شود. پس از سرد شدن، ماده سفت شده و به صفحات زرد رنگ تبدیل می شود. معدنچیان این بشقاب ها را با دست جدا کرده و در سبدهای حصیری که بین ۶۸ تا ۹۰ کیلوگرم وزن دارند قرار می دهند.

امید به زندگی اکثر ماینرهای شاغل در جاوا شرقی به ۵۰ سال نمی رسد. حتی کسانی که از خود در برابر سم گوگرد محافظت می کنند، دچار آسیب های ستون فقرات و کمر می شوند. اما بیشتر آنها به دلیل استنشاق گاز گوگرد دچار مشکلات ریوی می شوند.

معدن گوگرد طبیعی در جاوه شرقی یکی از آخرین معادن طبیعی باقی مانده روی زمین است. البته گوگرد استخراج شده از آتشفشان کاوه ایجن، خلوص بالایی ندارد و گران نیست، اما تنها راه امرار معاش گروهی از ساکنان جاوه شرقی است.

در بیشتر موارد، گوگرد با خلوص بالا از نفت، گاز طبیعی و سایر منابع فسیلی استخراج می شود. ارزش صنعت تولید گوگرد در جهان ۱۳ میلیارد دلار برآورد شده است و پیش بینی می شود در سال های آینده رشد کند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا