بانک و بیمه

طلای مجازی نخرید| فروش طلاهای قلابی و بی هویت در فضای غیر واقعی!

بازار; گروه بانک و بیمه: خرید طلا برای سرمایه گذاری و سود یا استفاده از آن به عنوان جواهرات از دیرباز جالب بوده است. معامله ای که با شادی و نشاط انجام می شود زیرا اغلب خانوارها هر از چند گاهی از سرمایه اندک خود برای تولید این محصول ارزشمند استفاده می کنند. تجربه نشان می دهد که خریداران طلا و جواهرات همیشه پس از چند سال از خرید سود می برند. از سوی دیگر، طلا اکنون در سراسر جهان به عنوان یک دارایی سرمایه گذاری مطمئن استفاده می شود و دولت ها نیز ممکن است از آن برای تقویت حمایت از ذخایر مالی خود استفاده کنند. معامله طلا که معمولاً به صورت خرید شمش، مصنوعات طلا، سکه و طلای مذاب در بازار است، مشروط به ظرافت و ظرافت است، بنابراین خریداران باید در هنگام خرید به نکات لازم توجه کنند.

خرید طلای پر وزن که معمولاً توسط شرکت ها یا دولت های بزرگ انجام می شود، محدود است، اما به دست آوردن طلا و مصنوعات و سکه های آن در بازار به راحتی امکان پذیر است. معامله ای که در آن خریداران باید طلا یا سکه را از اتحادیه های معتبر اتحادیه خریداری کنند، اما باید فاکتور خرید را نیز از فروشنده دریافت کنند.

برخی از خریداران طلا که قصد خرید طلا با وزن کم را دارند معمولا در فضای مجازی خرید می کنند که این روزها افزایش یافته است در حالی که اکثر کانال های تلگرامی یا سایت های فروش طلا و جواهرات فعال در فضای مجازی فاقد مجوز هستند.

لزوم خرید طلای کوچک از اتحادیه ها

طلا به دلیل رشد قیمتی که دارد از ارزش بالایی برخوردار است و وجوهی که برای خرید آن صرف می شود دیگر به اندازه گذشته کم نیست. با توجه به افزایش قیمت طلا در جهان و افزایش نرخ ارز، قیمت طلا در هفته های اخیر به بیش از ۴ میلیون تومان در هر گرم رسید نرخ ارز در بازار و کاهش قیمت آن و اکنون هر گرم به ۳.۵ میلیون رسیده است.

امروزه خرید طلا به شکل های کوچک و با ابعاد و وزن های کوچک مانند انگشتر، گوشواره، پلاک و … توسط خانم ها انجام می شود و از طریق جمع آوری و انباشتن پس از مدتی با آنها مبادله می کنند و یا خرید می کنند. آنها در طلاهای بالاتر حساسیت بالایی به اوزان طلا وجود دارد زیرا برخی از خریداران طلا که قصد خرید طلا با وزن کمتر را دارند معمولاً در فضای مجازی خرید می کنند که این امر امروزه افزایش یافته است در حالی که اکثر این کانال های تلگرامی یا سایت های طلافروشی و شرکت های جواهر در حال فعالیت هستند. فضای مجازی مجوز ندارد و ارائه می کند این حتی اعتبار شرکت های مجاز معتبر را زیر سوال می برد.

آنها به خرید و فروش کانالی روی می آورند زیرا در این معامله مقداری از طلاها حذف می شود، البته نمی توان از کیفیت طلاها اطمینان داشت و نه اینکه آیا واقعاً طلا متعلق به مالک است یا دزدیده شده است! بنابراین برخی از طلافروشان معتقدند که اگر ناگهان یک کلاه بزرگ چند ده میلیونی را گم کنید، ریسک خرید و فروش بدون پرداخت چند درصد کارمزد اصلا ارزشش را ندارد. و به همین دلیل است که باید مراقب وسوسه طلای کانال بود.

آاز آنجایی که برخی از وب سایت ها یا کانال های تلگرامی و غیره هویت مشخص و معتبری ندارند و بدون مجوز هستند، خرید طلا باید در محیطی مناسب و در مکان ثابت انجام شود تا در صورت بروز مشکل، خریدار به راحتی بتواند اقدام کند. از حقوق خود دفاع کند

وجود سایت ها و کانال های طلافروشی غیر معتبر در فضای مجازی

عبادالله محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با این خبرگزاری “بازار” وی در خصوص نحوه خرید طلا و سکه به گونه ای که خریداران این کالاها پس از انجام معامله با مشکل مواجه نشوند، تصریح کرد: در صورتی که خریداران طلا و سکه این گونه کالاهای با ارزش را خریداری کنند، غیر از شرکت های معتبر بازرگانی دارای مجوز. توسط اتحادیه، این گزینه کسانی هستند که پول خود را از دست می دهند زیرا گاهی اوقات می بینید که شخصی یک قطعه طلا را بدون فاکتور خریده است، نه تنها این طلا تقلبی است، بلکه حتی با طلای واقعی نیز خریدار دچار مشکل می شود.

وی با اشاره به فعالیت برخی سایت ها و کانال ها برای فروش طلا و جواهرات در فضای مجازی گفت: اکنون عده ای در فضای مجازی اقدام به خرید مصنوعات طلایی می کنند که دارای ظرافت و زرق و برق خاصی است که اشتباه به نظر می رسد زیرا طلا کالایی است که باید معامله شود. ” منطقه واقعی و خریدار پس از انجام معامله از فروشنده فاکتور دریافت می کند. از سوی دیگر، از آنجایی که برخی از سایت ها یا کانال های تلگرامی و غیره هویت مشخص و معتبری ندارند، خرید طلا باید در محیطی مناسب و در مکان ثابت انجام شود تا در صورت بروز مشکل خریدار به راحتی بتواند اقدام کند. از حقوق خود دفاع کند

برخی افراد اقدام به فروش اجناس مانند طلا در فضای مجازی می کنند که از روی ناآگاهی نیز اقدام به خرید آن می کنند و سپس با مشکل مواجه می شوند زیرا خرید طلا و ارسال آن با پیک نیز از طریق کانال ها یا سایت های موجود در فضای مجازی چندان قابل اعتماد نیست.

با خرید کالا از نهادهای دارای مجوز رسمی در هزینه خود صرفه جویی کنید

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: البته شرکت های معتبر و دارای مجوزی که مردم به آنها اعتماد دارند همچنان ثابت و فعال هستند بدون اینکه اتفاق خاصی در معاملات بیفتد. در چنین شرایطی عده ای از مزیت های موجود استفاده کرده و کالاهایی مانند طلا را در فضای مجازی به فروش می رسانند که عده ای از روی ناآگاهی خرید می کنند و سپس با مشکل مواجه می شوند چرا که خرید طلا و حمل و نقل با پیک نیز از طریق کانال ها و یا سایت های اینترنتی انجام می شود. فضای مجازی چندان قابل اعتماد نیست.

محمدولی با بیان اینکه خرید این گونه کالاهای با ارزش باید به منظور حفظ سرمایه و به دست آوردن کالاهای استاندارد مانند طلا که اصالت آن باید به درستی برای خریدار بررسی شود باید به صورت فیزیکی انجام شود، تصریح کرد: خرید طلا باید از بنگاه های تجاری معتبر تحت نظارت و نظارت انجام شود. باید استتار اتحادیه باشد، زیرا عده ای طلا یا اجناس دیگری می خرند که ربطی به این گونه مسائل ندارد، دستشان در پوست گردو می ماند، اما خرید طلا و هر با ارزش دیگر نباید خطری داشته باشد. کالا و معامله باید در فضای مجازی انجام شود.

مسئولان همچنان بر خرید طلا، سکه و پول نقد از مراکز رسمی و معتبر اصرار دارند. مثلاً بعضی ها طلای مذاب می خرند که گاهی خالص نیست. بنابراین افراد قبل از خرید طلا باید مجوز کسب و کار طلا را بررسی کنند تا از خرید مطمئن شوند

همه طلاهای ذوب شده خالص نیستند!

بر اساس این گزارش، مسئولان همچنان بر خرید طلا، سکه و ارز از مراکز رسمی و معتبر اصرار دارند. به عنوان مثال، برخی افراد طلای مایع را خریداری می کنند که گاهی اوقات خالص نیست. به همین دلیل است که مردم قبل از خرید جواز کسب و کار طلا باید طلا بخرند تا در هنگام خرید مطمئن باشند زیرا نهادی که مجوز دارد هویت تجاری دارد و اطلاعات آن قابل رصد و پیگیری است. از سوی دیگر، از آنجایی که طلا یک فلز گرانبها است، خریداران باید از اعتبار و مجوز طلافروش مطمئن باشند. علاوه بر این، خریداران سکه باید از سکه فروشی ها خرید کنند و به کارت اتحادیه و هولوگرام مهر و موم شده با خلاء توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا