بانک و بیمه

طلا بار دیگر در مسیر ثبت رکورد تاریخی جدید قرار گرفت| افزایش قیمت تا کجا ادامه خواهد داشت؟

بازار؛ گروه بین المللی: در عین حال، کاهش نرخ سود بانک های آمریکایی که مدت ها مورد انتظار بود، سرانجام به رشد قابل توجهی در بازارهای جهانی منجر شد. جلسه کمیته بازار آزاد فدرال به ریاست جروم پاول که کار خود را از چهارشنبه به وقت محلی آغاز کرد، سرانجام روز پنجشنبه با کاهش ۵۰ واحدی (۰.۵ درصدی) نرخ بهره بانکی موافقت کرد. پس از این تصمیم فدرال رزرو، بسیاری از بازارها از جمله ارزهای دیجیتال، صرافی های بزرگ جهان از جمله وال استریت و فلزات گرانبها دچار شوک قیمتی شدند و شروع به رشد کردند.

بررسی عملکرد بازار طلا

بازار طلا را می توان یکی از موفق ترین و سودآورترین بازارهای سال ۲۰۲۴ دانست. طلا در ماه های اخیر چندین بار موفق شده از بالاترین سطح تاریخی خود عبور کند که از این نظر با هیچ بازار مالی دیگری قابل مقایسه نیست. با این حال، روز چهارشنبه، در آستانه نشست کمیته بازار آزاد فدرال، طلا اصلاح قیمت قابل توجهی را تجربه کرد که می توان آن را بهترین فرصت خرید تلقی کرد.

اگر قیمت روزانه از ۲۶۰۰ دلار عبور کند، نه تنها یک رکورد تاریخی جدید برای طلا ایجاد می شود، بلکه احتمال افزایش قیمت به ناحیه مقاومت بعدی در ۲۶۱۳-۲۶۱۵ دلار نیز وجود دارد.

قیمت طلا روز چهارشنبه به کمتر از ۲۴۵۰ دلار رسید و پس از انتشار اولین اخبار درباره محتوای جلسه کمیته بازار آزاد فدرال، روند اصلاح قیمت این فلز گرانبها معکوس شد.

سرانجام روز پنجشنبه قیمت طلا در کمتر از ۲۴ ساعت به ۲۵۹۵ دلار رسید و ۲۵۹۵ دلار را به عنوان بالاترین قیمت روزانه خود ثبت کرد. با این حال، با کاهش هیجانات ناشی از کاهش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو، قیمت دوباره به محدوده ۲۵۴۷ دلار کاهش یافت و سپس دوباره به محدوده ۲۵۹۷ دلار در روز جمعه افزایش یافت.

طلا در راه ثبت یک رکورد جدید است

با توجه به دورنمای فعلی بازار و رشد قابل توجه بازار سرمایه از روز گذشته، به نظر می رسد طلا در مسیر ثبت رکورد تاریخی جدیدی قرار دارد. اگر قیمت روزانه از ۲۶۰۰ دلار فراتر رود، نه تنها یک رکورد تاریخی جدید برای طلا وجود دارد، بلکه احتمال افزایش قیمت به ناحیه مقاومت بعدی در ۲۶۱۳-۲۶۱۵ دلار نیز وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که فدرال رزرو در نظر دارد نرخ بهره بانکی در ایالات متحده را از ۴.۲۵ درصد فعلی در سال به ۳.۴ درصد در سال ۲۰۲۵ کاهش دهد که به نفع بازار طلا خواهد بود.

طلا بار دیگر در مسیر ثبت یک رکورد تاریخی جدید قرار گرفت افزایش قیمت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

از نقطه نظر فنی، با قیمت فعلی هنوز فاصله قابل توجهی با منطقه اشباع خرید در نوسانگر RSI داریم و بنابراین احتمال افزایش قیمت به همان منطقه ۲۶۱۵ دلاری وجود دارد. با این حال، اگر روند قیمت طلا مانند روز چهارشنبه رفتار کند و معکوس شود، نقطه حمایتی کلیدی قیمت بین ۲۵۵۰-۲۵۵۱ دلار خواهد بود. اگر این حمایت شکسته شود، قیمت باید تا کف حمایتی بعدی یعنی ۲۵۳۰-۲۵۳۲ دلار اصلاح شود، اگرچه با توجه به روند فعلی بازار، رسیدن به این حمایت در روزهای آینده چندان واقعی نیست. این در حالی است که شاخص SMA50 و طلای ۱۰۰ روزه در محدوده ۲۴۰۰ تا ۲۴۱۲ دلار قرار دارد. با این حال، توجه داشته باشید که شرایط اساسی ناشی از تغییر در سیاست نرخ بهره بانکی فدرال رزرو می تواند بر تمام ساختارهای تحلیل تکنیکال فعلی تأثیر بگذارد. نمی توان گفت که قیمت فعلی فقط یک حباب به نظر می رسد. بنابراین در حال حاضر احتمال افزایش قیمت طلا به دلیل هیجان در بازار بسیار بیشتر از شکست اصلاح قیمت این فلز گرانبها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا