طلا و ارز

طلا باز هم گران شد/ قیمت جدید طلا ۲۵ اسفند ۱۴۰۲







قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۱۶۴ دلار و ۹۳ سنت رسید.



به گزارش ایران تحلیل، بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا در روز جمعه در آستانه سومین افزایش هفتگی متوالی خود قرار دارد. تورم بالا در ایالات متحده، معامله گران را مجبور کرده است که کاهش سریع و عمیق نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری را مجددا ارزیابی کنند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۱۶۴ دلار و ۹۳ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۲۱۶۹ دلار رسید.

تحلیلگران بر این باورند که به دلیل افزایش غیرمنتظره تورم در آمریکا، هیچ عامل مثبت جدیدی وجود ندارد که بتواند در کوتاه مدت قیمت طلا را به بالای ۲۲۰۰ دلار برساند.

قیمت های تولیدکننده آمریکا در ماه فوریه بیش از حد انتظار افزایش یافت. به نظر می رسد که تورم مصرف کننده در اینجا هنوز بالاست.

افزایش تورم فدرال رزرو را تشویق می کند تا نرخ بهره را در این سطوح بالا نگه دارد. نرخ بهره بالا هزینه ذخیره سازی طلا را به عنوان یک دارایی غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد. از سوی دیگر تقاضا برای اوراق قرضه افزایش یافته و ارزش دلار نیز افزایش یافته است.

افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می کند.

سایر داده های اقتصادی ایالات متحده نشان داد که فروش خرده فروشی در این کشور نسبت به ماه قبل افزایش یافته است اما کمتر از انتظار تحلیلگران است.

معامله گران احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را به ۶۱ درصد کاهش داده اند که از ۷۵ درصد در هفته گذشته کاهش یافته است.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۶۰ درصد افزایش به ۲۵.۲۱ دلار و پلاتین با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۹۲۹.۸۰ دلار رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا