اخبار بورس

طلا در انتظار انتشار داده‌های تورم 

با این حال، معامله گران بر روی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ژانویه تمرکز خواهند کرد. شایان ذکر است که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه دسامبر از ۰.۳ درصد به ۰.۲ درصد تغییر یافت.

«اخبار بورس»:

طلا در حالی هفته اول ماه را به پایان رساند که انتشار آمارهای اقتصادی خوب از ایالات متحده، از جمله شاخص مدیران خرید، نشان داد که بازار کار در تنگنا قرار دارد و دلار در مسیر قدرت خود باقی مانده و به روند صعودی خود ادامه می دهد. علاوه بر این، تشدید تنش های ژئوپلیتیکی بر عملکرد طلا تأثیر گذاشته است.

بر اساس گزارش موسسه ISM، شاخص مدیران خرید خدمات بالاتر از حد انتظار در عدد ۵۳.۴ منتشر شد و شاهد رشد در تمامی مولفه‌های فرعی بودیم، اگرچه طبق گفته ولز فارگو (هولدینگ خدمات بانکی و مالی آمریکا)، جزء قیمت‌ها در خدمات پرداخت شده است. گزارش عرضه بخش، که بیشترین درصد افزایش ماهانه خود را از سال ۲۰۱۲ به ثبت رساند، از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو حمایت نمی کند.

داده های تورم راهنمایی بیشتری در مورد زمان تغییر سیاست و کاهش نرخ بهره ارائه می دهد.

شرایط بازار کار ایالات متحده مثبت است و بازارهای آتی احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس را پس از انتشار داده های اشتغال ایالات متحده افزایش داده اند. تعداد درخواست های بیمه بیکاری نیز کاهش یافته است.

بر اساس قیمت های بازار، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مه دیگر ۱۰۰٪ نیست. با این حال، معامله گران بر روی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ژانویه تمرکز خواهند کرد. شایان ذکر است که CPI برای دسامبر از ۰.۳% به ۰.۲% بازنگری شد و شاخص CPI اصلی در همان میزان ۰.۳ باقی ماند.

اداره سرشماری وزارت کار ایالات متحده روز جمعه گفت که در آخرین نظرسنجی خود، تورم در ماه دسامبر به ۰.۲ درصد در مقایسه با ۰.۳ درصدی که دولت در ژانویه گزارش کرده بود، به ۰.۲ درصد کاهش یافت.

اگرچه این یک تغییر کوچک است، اما تأیید می کند که تورم خالص تا پایان سال ۲۰۲۳ تعدیل شده است.

داده های کلیدی تورم آمریکا روز سه شنبه (۲۳ بهمن) ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود.

طلا در انتظار انتشار آمار تورم است

از منظر فنی، قیمت در یک بازه زمانی تشکیل شده در الگو قرار می گیرد و در حال حاضر زیر میانگین متحرک ۹ روزه و در منطقه پشتیبانی خط روند معامله می شود.

این اندیکاتور همچنین دارای Rsi در سطح ۵۰ است.

مناطق حمایتی به ترتیب در ۲۰۰۰، ۱۹۷۰، ۱۹۶۰ و مناطق مقاومت در ۲۰۵۰ و ۲۰۸۰ قرار دارند.

روند قیمت زمانی شکل می گیرد که از مناطق مشخص شده عبور کند و تثبیت شود.

طلا در انتظار انتشار آمار تورم است

اکنون شاخص دلار در کانال صعودی بالای ۱۰۴ دلار است. این شاخص نیمی از موج افزایشی قبلی را اصلاح کرده است و پیش بینی می شود در صورت ثابت ماندن آمارهای تورم، جذابیت دلار آمریکا برای سرمایه گذاران افزایش یابد و همچنان محرک این افزایش باشد.

آیسان علیزاده کارشناس بازار سرمایه

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا