اخبار اقتصاد ایران

طلا در دو راهی ریزش و صعود/ پیش بینی قیمت طلا در دو ماه آینده :: افق میهن

یک کارشناس بازار طلا گفت: با توجه به اینکه تیم اقتصادی رئیس جمهور منتخب مشخص نشده است، در حال حاضر بازارهای مالی از جمله بازار طلا در هیاهوی قیمتی به سر می برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «افق میهن»؛ عوامل متعددی در یکی دو هفته اخیر بازار طلا را وارد رکود کرده است. اگرچه اونس جهانی طلا رشد تدریجی را تجربه کرده است، اما افت قیمت دلار داخلی مانع از افزایش چشمگیر طلا در بازار داخلی شده است.

همانطور که کارشناسان می گویند بازار داخلی طلا تحت تاثیر دو عامل قیمت دلار داخلی و قیمت اونس جهانی است. بنابراین برای تحلیل قیمت دلار باید این دو عامل را در نظر گرفت.

اما از دو هفته گذشته و با انتخاب رئیس جمهور جدید، بازارهای مالی در دو مسیر صعودی و نزولی قرار گرفته اند. این در حالی است که هنوز تیم اقتصادی رئیس جمهور منتخب انتخاب نشده و سوداگران منتظر هستند.

اما بازار طلا در یکی دو ماه آینده چه مسیری را طی خواهد کرد؟

قیمت جهانی طلا در حال افزایش است

ابراهیم محمدولی کارشناس بازار طلا با اشاره به قیمت جهانی اونس می گوید: طلای جهانی احتمالا به آرامی و خزنده افزایش خواهد یافت. این را در شش ماه گذشته دیده ایم.

وی با اشاره به اینکه فضای خوش‌بینی در بازار طلای داخلی حاکم شده است، ادامه داد: دلار در دو ماه گذشته آرام شده است و در این فضای خوش‌بینی ممکن است دوباره کاهش پیدا کند اما چندان قوی نخواهد بود. ” شاید مثلاً حدود پنج یا شش درصد که افت سنگینی محسوب نمی شود.

رکود در بازار طلا

این کارشناس بازار طلا با اشاره به خوش بینی اقتصاد داخلی به دلیل انتخاب مسعود مزیکیان می گوید: هنوز مشخص نیست تیم اقتصادی رئیس جمهور منتخب چه کسی خواهد بود. بنابراین نمی توان با قاطعیت گفت که دولت او به کدام سمت خواهد رفت. اما انتظاراتی که اکنون وجود دارد این است که دولت او احتمالاً به سمت مذاکره با آمریکا حرکت کند.

محمدولی با تاکید بر تاثیر سرنوشت انتخابات آمریکا بر وضعیت ایران، گفت: از هم اکنون تا شش ماه آینده احتمالاً تا زمانی که تکلیف انتخابات آمریکا مشخص نشود، شاهد اتفاق خاصی در فضای سیاست خارجی نباشیم. خواهند دید که تیم جدید آنها چگونه خواهد بود.” تا آن موقع احتمالاً بازار دو مسیر خواهد بود، یعنی با اخباری که می آید چند روزی بالا می رود و چند روزی پایین می آید و نوسان می کند.

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا است؟

وی با اشاره به تعطیلی یک هفته ای بازار طلا در هفته جاری گفت: قیمت طلا در روز شنبه نوسانات جزئی خود را ادامه خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟ وی بیان کرد: مردم هر زمان که نیاز به استفاده از طلا داشته باشند نیاز به خرید دارند، البته بهتر است زمانی خرید کنند که بازار مانند شرایط فعلی ثبات داشته باشد.

خبرنگار: میناسادات حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا