اخبار اقتصاد ایران

طلا دوباره اوج گرفت؛ قیمت های جدید بازار سکه و طلا :: افق میهن

اونس طلا رکورد دیگری در بازار جهانی ثبت کرد و از مرز ۲۷۴۰ دلار گذشت.

به گزارش افق میهن، موج صعودی افزایش قیمت طلا ادامه دارد. به طوری که هر اونس طلا با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۷۴۶ دلار رسیده است.

بررسی ها حاکی از آن است که قیمت طلا در آخرین دقایق معاملاتی افزایش ۲۵ دلاری را به ثبت رساند که رکورد جدیدی در بازار جهانی محسوب می شود.

عملکرد بازار جهانی طلا حاکی از آن است که قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته ۲.۴ درصد و در ماه گذشته ۴.۲ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، طلا همیشه به عنوان یک پناهگاه امن در هنگام بی ثباتی های ژئوپلیتیکی و اقتصادی یاد می شود. این فلز گرانبها از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۳ درصد افزایش قیمت داشته و بارها رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده است. کاهش نرخ بهره بانک های مرکزی نیز باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودآور شده است.

تحلیلگران بر این باورند که تنش های ژئوپلیتیکی همچنان عامل اصلی افزایش قیمت طلا است. دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقابت انتخاباتی به اوج خود رسیده است و بی ثباتی سیاسی ناشی از آن عامل دیگری در افزایش تمایل به خرید طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن است.

معامله گران اکنون انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست ماه آینده نرخ بهره را ۲۵ واحد کاهش دهد. فدرال رزرو ایالات متحده سیاست های پولی را با کاهش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره در سپتامبر آغاز کرد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا باعث افزایش ارزش دلار در هفته های اخیر شده است. شاخص دلار در مقایسه با سایر رقبای خود به عدد ۱۰۴.۷ رسیده است که بالاترین رقم از دوم مرداد تاکنون است.

* قیمت طلا و سکه در بازار رند روند صعودی خود را حفظ کرد

گزارش ها حاکی از آن است که هر قطعه سکه امامی در بازار به قیمت ۵۵ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسیده است. ماندگاری سکه قرمز در این محدوده از یک سو به دلیل رشد قیمت طلا در بازار جهانی و از سوی دیگر به دلیل افزایش قیمت دلار است.

هر گرم طلا در بازار تهران با افزایش چشمگیر ۳۶ هزار تومان به قیمت ۴ میلیون و ۵۵۹ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز سکه طلا چهارشنبه دو آبان شما در حال مشاهده ۱۴۰۳ هستید.














دلار (در صرافی بانکی)

۵۰ هزار و ۳۴۴ تومان

یورو

۵۴ هزار و ۴۰۳ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۴۹ میلیون و ۷۵ هزار تومان

سکه امامی

۵۵ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان

نیم سکه

۲۹ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۹ میلیون و ۴۰ هزار تومان

سکه داغ

۸ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۴ میلیون و ۵۵۹ هزار تومان

هر گرم طلای ۲۴ عیار

۶ میلیون و ۷۹۷ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۹ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان

هر اونس طلا

۲۷۵۵.۳۵ دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا