اخبار بورس

طلا و سکه تحت تاثیر عوامل متعدد

معاون سرمایه گذاری سرمایه گذاری اندیشه صبا:

معاون سرمایه گذاری اندیشه صبا گفت: مهم ترین عامل افزایش اخیر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی افزایش نرخ دلار از ۵۰ هزار تومان به ۵۸ هزار تومان است که عمدتاً به تنش های منطقه ای مربوط می شود.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیلبا توجه به نوسانات اخیر در بازار طلا و ارز، در گفت و گو با بهنام شجاعی، معاون سرمایه گذاری اندیشه صبا به موارد زیر اشاره شده است:

۱. با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی جهان در سال جدید، چشم انداز طلای داخلی را چگونه ارزیابی می کنید؟

انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ و همچنین تنش های مداوم در اوکراین، فلسطین اشغالی و ناآرامی در خاورمیانه باعث افزایش تقاضا برای کالاها، به ویژه فلز گرانبها طلا خواهد شد. همچنین با در نظر گرفتن تورم مزمن در اقتصاد ایران، افزایش نرخ دلار پیش بینی می شود که متعاقباً به دلیل ارتباط طلای داخلی با دو متغیر طلای جهانی، افزایش قیمت طلا در بازار داخلی را به دنبال خواهد داشت. و نرخ دلار

۲. آیا این افزایش قیمت اخیر در بازار طلا احساسی است یا روند طلا صعودی خواهد بود؟

مهمترین عامل افزایش اخیر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی افزایش نرخ دلار از ۵۰ هزار تومان به ۵۸ هزار تومان است که عمدتاً به تنش های منطقه ای مربوط می شود. لازم به ذکر است که با کاهش تنش ها امکان کاهش قیمت طلای داخلی در کوتاه مدت وجود دارد. از سوی دیگر، با توجه به انتظارات تورمی در سال آینده، سرمایه گذاری بلندمدت در طلا معقول به نظر می رسد.

۳. بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در بازار طلا چیست؟

یکی از رایج ترین روش های سرمایه گذاری در طلا، خرید و فروش سکه است. یکی از مزایای سرمایه گذاری در سکه این است که بازده سکه ها معمولاً بالاتر از تورم در دراز مدت است. بازدهی سکه بیشتر از طلای نو و مستعمل است. علاوه بر این، سکه در اکثر دوره ها حباب قیمتی را تجربه کرده است که منجر به افزایش بازدهی آن در دوره های مختلف شده است. اما با توجه به قوانین مالیاتی و خطر نگهداری این فلز گرانبها، صندوق های کالایی مبتنی بر طلا که شامل شمش و سکه طلا می شود، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است.

۴. آیا ریسک سرمایه گذاری در طلا با خرید سهام صندوق طلا کاهش می یابد؟

صندوق های طلا به دلیل ارزش بالا از نقدینگی خوبی برخوردار هستند و وجود رهبر بازار و سرمایه گذاران مشکلی برای برداشت سرمایه خود از این صندوق ها نخواهند داشت. علاوه بر این، اگر این صندوق ها توسط یک تیم مجرب و حرفه ای مدیریت شوند، می توانند بازده خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کنند. شایان ذکر است سرمایه گذاری در سهام صندوق طلا به دلیل کاهش ریسک مالکیت صندوق و موارد فوق منجر به کاهش ریسک سرمایه گذاران در این فلز زرد می شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا