بانک و بیمه

طلا و سکه در کف قیمت| سقوط آزاد بهای طلا و کاهش حباب سکه

بازار؛ گروه بانک و بیمه: این روزها که پس از بازگشت آرامش در بازار، قیمت طلا، سکه و ارز در حال کاهش است و برخی مشکلات از جمله اعتصاب طلافروشان پایان یافته و قیمت جهانی طلا کاهش یافته است، بازار معاملات طلا بسیار داغ است و برخلاف هفته‌ها و ماه‌های اخیر که طلا و سکه به اوج قیمت خود رسیده‌اند، قیمت این کالاها لحظه به لحظه در حال کاهش است. کاهش قیمت ها که با توجه به افزایش قیمت تمامی اجناس در بازار باعث ایجاد شرایط مناسب برای خریداران این کالاها در بازار شد.

طلا که در چند ماه گذشته به حدود ۴ میلیون تومان در هر گرم رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید تا ۴۷ میلیون تومان برای ورود به کانال افزایش یافت اما اکنون مسیر عقبی را در پیش گرفته اند زیرا در عین حال قیمت جهانی طلا و نرخ ارز در حال کاهش است. بنابراین گردانندگان کانال های تلگرامی غیررسمی تعیین کننده نرخ ارز آزاد نیز پس از حاکم شدن آرامش در بازار ارز و کاهش قیمت این کالا به دلیل تامین ارز واقعی مورد نیاز مردم، از کاهش نرخ خود خبر می دهند. از طریق بازارهای رسمی که بدون هیچ مشکلی کار می کنند ساخته شود. شما به وضوح می توانید ببینید که چه کاری انجام می شود.

رصد نرخ طلا، سکه و ارز در بازار این روزها هر لحظه تغییر می کند و نرخ های معقول و منطقی در معرض دید عموم قرار می گیرد. با وجود افت قیمت در بازار طلا و ارز خبری از سودجویان و آشفتگی در بازار نیست اما آرامشی در بازار حاکم است.

تغییرات فعلی قیمت طلا و سکه در بازار

از آنجایی که تعیین قیمت طلا و سکه بر اساس دو عامل نرخ ارز در کشور و قیمت جهانی است و این دو عامل چند روزی است که روند کاهشی را طی کرده است، این روند باعث شده تا ناظران قیمت طلا، سکه و ارزهای موجود در بازار در هر زمان این روزها تغییر می کند و دوره های معقول و مناسب باید در معرض دید عموم قرار گیرد. با وجود افت قیمت در بازار طلا و ارز، خبری از سودجویان و سردرگمی در بازار نیست، اما آرامش خاصی در بازار حاکم است.

متأسفانه با توجه به افزایش قیمت در بازار طلا و ارز در هفته ها و ماه های اخیر، عده ای بدون توجه به عواقب آن به این بازار رفته و برای مبادله پول خود به این کالاها به این بازار مراجعه کرده اند که اقدامی غیرکارشناسی بوده است. هیجان و بسیاری از مردم در آن زمان به دلیل افزایش بی رویه نرخ ارز این محصول را با قیمت بالایی خریداری کردند و اکنون باید با ضرر و زیان هنگفتی روبرو شوند. البته در حوزه طلا اینطور نیست، زیرا اکثر خریداران چنین کالاهایی پس از خرید آن را برای چند سال نگهداری می کنند و با سرمایه گذاری اندک، سود خوبی از خرید طلا در بلندمدت یا میان مدت به دست می آورند.

این در حالی است که هم قیمت ارز و هم قیمت طلا و سکه در بازار کاهش یافته است. این افت قیمت که البته ناشی از کاهش مستمر قیمت جهانی طلا در بازار طلا است، شرایطی را برای خریداران این محصول با قیمت مناسب ایجاد کرده است.

چه عواملی باعث کاهش قیمت در بازار طلا و ارز شد؟

محمد کشتی آرای، نایب رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر تهران، در این باره گفت: اما اینکه چرا قیمت این کالاها پس از افزایش قیمت در بازار طلا و ارز چند روزی است که روند نزولی داشته است، به عوامل متعددی برمی گردد. خبرگزاری “بازار” می گوید؛ شرایط ژئوپلیتیک منطقه و جهان پس از دو جنگ مستمر بین روسیه و اوکراین و حماس و رژیم صهیونیستی باعث شده تا قیمت جان انسان ها در طول یک سال گذشته افزایش یابد همچنین کاهش یافته است، به ویژه تنش ها در منطقه خاورمیانه، شرایط تا حدودی بهبود یافته است و این مشکل باعث شده است که نرخ تورم جهانی در ماه های اخیر به شدت افزایش یابد. كاهش دادن. افزایش قیمت ارز جهانی برای اولین بار به حدود ۲۵۰۰ دلار رسید و این افزایش قیمت منجر به افزایش قیمت طلا و سکه در بازار شد.

وی خاطرنشان کرد: البته پس از سقوط بالگرد رئیس جمهور فقید کشورمان و هیئت همراه، قیمت طلا و ارز چند ساعتی به صورت هیجانی و غیرمنطقی افزایش یافت، اما بر اساس بیانات رهبر فرزانه نظام. انقلاب فرزانه که اغتشاش در امور کشور نبود آرامش بازگشته است. بازار بازگشته و قیمت ها کاهش یافته است به طوری که اکنون قیمت نقدی، طلا و سکه در بازار کاهش یافته است. این کاهش قیمت که البته ناشی از کاهش تدریجی قیمت جهانی طلا در بازار طلا است، شرایط مساعدی را برای خریداران این محصول ایجاد کرده است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در چند روز اخیر بیش از ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشته و حباب قیمت سکه نیز کاهش یافته و دلار در کانال ۵۶ هزار تومان قرار گرفته است.

بازار داغ معاملات طلا و سکه قیمت زیر

کشتی آرای در ادامه افزود: از آنجایی که قیمت جهانی طلا در هفته گذشته ۸۰ دلار کاهش یافته است، چنین موضوعی منجر به ثبات در بازار طلا و کاهش قیمت شده است. یعنی هر گرم طلای ۱۸ عیار در چند روز اخیر بیش از ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته و حباب قیمت سکه نیز در حال کوچک شدن است. چنین روندی منجر به رسیدن طلا به کف قیمت شده و قیمت آن منطقی و واقعی است. علاوه بر کاهش قیمت سکه و طلا، نرخ ارز نیز در حال کاهش است و دلار که هفته گذشته روی ۶۲ هزار تومان بود، اکنون در کانال ۵۶ هزار تومان قرار دارد.

نایب رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: اگرچه کاهش تقاضای جهانی و نرخ ارز داخلی باعث کاهش قیمت طلا و سکه شده است، اما از سوی دیگر مشکلات دیگری مانند بازگشایی طلافروشی ها نیز وجود دارد. پس از اعتصاب برخی از فعالان این صنعت در ماه گذشته، عرضه و تقاضا در بازار این کالاها متعادل شده و کسب و کار با آرامش خاصی از سر گرفته شده است، به طوری که در حال حاضر تمامی مغازه ها باز هستند و این تغییر نیز تاثیر بسزایی در بازار داشته است. کاهش بیشتر قیمت

در حال حاضر قیمت سکه طرح قدیم در بازار تهران ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر گرم است. ۶ میلیون و ۹۰۰۰۰۰ تومان می باشد

سکه در کانال ۳۹ میلیون تومان است

بر اساس این گزارش، در حال حاضر آرامشی در بازار طلا و ارز حاکم است و قیمت ها در پایین ترین حد خود قرار دارند، به طوری که در هفته گذشته هر مثقال طلا ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که دیروز ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

در حال حاضر قیمت سکه طرح قدیم در بازار تهران ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و ربع سکه قیمت گذاری شده است. ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. اونم هزار تومن. این در حالی است که قرار است امروز بیست و نهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی برگزار شود، اقدامی که می تواند قیمت طلا و سکه در بازار را بیش از پیش کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا