محیط زیست

طوفان گردوخاک ۶ استان کشور را درمی‌نوردد

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی اظهار کرد: روز چهارشنبه با افزایش شیب فشار، شاهد وزش باد شدید تا شدید در مناطق مستعد گرد و غبار و احتمال وقوع طوفان گرد و خاک خواهیم بود. به ویژه در شرق کشور.

وی افزود: این پدیده در روز چهارشنبه خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و شرق اصفهان را در بر می گیرد و در مناطق مستعد گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در مناطق مذکور وزش باد شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام وجود دارد. از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال نیز در مناطق مستعد دور نیست.

ضیائیان ادامه داد: به منظور جلوگیری از آسیب، اطمینان از استحکام سازه های موقت، اجتناب شود صحرا نوردیاحتیاط در ترافیک جاده ای، پرهیز از پروازهای سبک شامل گلایدر و هلیکوپتر و احتیاط در فعالیت های کوهنوردی باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: احتیاط در فعالیت های ساختمانی، پرهیز از پارک خودرو در مجاورت ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال، پرهیز از محلول پاشی یا محلول پاشی باغات و مزارع، استفاده از نگهبان برای نهال و بسته نگه داشتن درب سالن های پرورش از دیگر توصیه های ایمنی لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا