ترندهای روز

ظریف: اجازه نخواهیم داد با رأی مردم بازی کنند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم گفت: بس کنید، شرم آور است، آیا با یک وعده غذا می خواهند رای این مردم را بخرند. مردم اجازه نمی دهند عده ای با فرستادن غذا به درب خانه آنها را تحقیر کنند. مردم دیگر اجازه نمی دهند عده ای قیمت گوشت را از ۱۰۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان برسانند، از سوی دیگر در آستانه ایران تحلیلات بسته های غذایی را درب منزل مردم تحویل می دهند. آیا مردم ایران گدای شما هستند؟! شما که از مردم ایران همه چیز دارید، بسته های غذایی را به خانه های مردم می فرستید؟! با حمایت مردم اجازه بازی با آرای مردم را نمی دهیم.

ظریف: اجازه نمی دهیم با آرای مردم بازی کنند

محمدجواد ظریف در جمع حامیان مسعود بیزیکیان استان مرکزی در سالن ۲۰۰۰ نفری مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد شهرستان اراک جمع شدند، گفت: تحریم را از ۲ طریق شکست می دهیم. ابتدا پاسبان تحریم را به خانه می فرستیم و سپس با حمایت ملت با تحریم کنندگان مقابله کرده و تحریم های آنها را شکست می دهیم.

وی ادامه داد: مردم ایران افرادی را در مقابل خود دارند که همیشه شعار می دادند تحریم ها نعمت است. هر وقت پای میز مذاکره رفتند یک تحریم، ۲ تحریم و هزار تحریم جدید برای این ملت خریدند و امروز طلبکار هستند. تحریم باید از روی دوش این ملت برداشته شود، زنجیر تحریم و زنجیر عدم پذیرش توسط FATF و زنجیر سوء مدیریت باید از روی ملت برداشته شود.

وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم با تاکید بر اینکه مقاومت تنها مذاکره نکردن نیست، تصریح کرد: اتفاقاً مذاکره نکردن به معنای بازکردن راه برای تحریم کنندگان است. در واقع مقاومت یعنی ایستادن در مقابل تحریم ها و رفع تحریم ها. مقاومت به معنای آوردن قطعنامه برای ایران نیست، به معنای گرفتن قطعنامه از مردم ایران است.

ظریف تصریح کرد: مقاومت یعنی ایستادن و شعار ندادن، مقاومت یعنی مذاکره با اقتدار، با اعتماد به نفس و سخنرانی و شعار ندادن و در نهایت خرید تحریم برای کشور. بنابراین مردم با حضور در پای صندوق های رای و ایران تحلیل فرد اصلح نشان می دهند که با اقتدار مقاومت می کنند و در مقابل تحریم ها و اقدامات بی اساس آنها خواهند ایستاد.

وی گفت: ۲۴ تیر رقیب اصلی خانه نشینی است. گروه خاصی از مردم نباید اجازه داشته باشند در خانه بمانند. این مردم هستند که تصمیم می گیرند و ایران تحلیل می کنند. مردم می توانند تغییر کنند یا از وضعیت موجود راضی باشند. آنها از هر ترفندی برای نگه داشتن مردم در خانه استفاده می کنند. هر اس ام اسی می فرستند و هر دروغی می گویند تا مردم در خانه بمانند. اما مردم ایران هوشیار هستند.

وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم تاکید کرد: مردم دیگر اجازه نخواهند داد مردمی که صنعت را نابود کردند، هپکو و دیگر صنایع عظیم را نابود کردند، اقتصاد را نابود کردند و برق کشاورزی روستاییان را قطع کردند. مردم اجازه نمی دهند کسانی که اینترنت را قطع می کنند و خواهان کاهش بیشتر هستند تا بتوانند فیلترهای ضد فیلتر بیشتری بفروشند به پاستور بروند.

ظریف گفت: این افراد بزرگ هستند، مردمی هستند که هزاران سال در مقابل هر حمله تاریخی ایستادند و تسلیم نشدند. افراد ۱۵ تیر ماه به همه اینها نه خواهد گفت. در عوض همه کودکان، بزرگسالان، معلمان، دانشگاهیان، روستاییان، کشاورزان، کارگران، اقوام و گروه ها با پرچم سه رنگ ایران رای خواهند داد.

وی افزود: باید در مقابل اراده مردم سر تعظیم فرود آوریم و به کسانی که تصمیم به ایران تحلیل درست دارند، احترام بگذاریم. مردم با آینده روبرو هستند، آیا می خواهند گذشته ادامه داشته باشد یا آینده متفاوتی خلق کنند؟ ملت ایران با حضور گسترده و پرشور خود در پای صندوق های رای و با ایران تحلیل درست آینده خود را رقم خواهند زد. حضور مردم با قدرت مردم در صندوق های رای تعیین می شود.

وزیر امور خارجه دولت های یازدهم و دوازدهم با تاکید بر اینکه ۱۵ تیر ما با ایران تحلیل بزرگی روبرو هستیم، ماه گفت: این ایران تحلیلی است که تاریخ ما را شکل خواهد داد. روز ۱۵ تیر ما به سنگ اندازی، سرکوب زنان و نادیده گرفتن دخترانمان نه خواهیم گفت. ما اجازه نمی دهیم کسانی که برای دختران و زنان این سرزمین ارزشی قائل نیستند و به آنها حمله می کنند قدرت بیشتری کسب کنند.

ظریف با ابراز تأسف از کم شدن سفره مردم، افزود: مردم دیگر اجازه نمی دهند وضعیت تورم ادامه پیدا کند. افراد ۱۵ تیر ماه نشان خواهد داد که قبول نمی کنند جلوی میز کوچکشان برایشان غذا بفرستید. مردم تحقیر را نمی پذیرند و می گویند دست از این رفتارها بردارید، شرم آور است، آیا می خواهند رای این افراد را با یک وعده غذایی کم بخرند. مردم اجازه نمی دهند عده ای با فرستادن غذا به درب خانه آنها را تحقیر کنند.

وی به وضعیت اسفبار افزایش شدید قیمت ها اشاره کرد و ادامه داد: مردم دیگر اجازه نخواهند داد برخی افراد قیمت گوشت را از ۱۰۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان برسانند، از سوی دیگر در آستانه ایران تحلیلات بسته های غذایی را درب منزل مردم تحویل خواهد داد. آیا مردم ایران گدای شما هستند؟! شما که از مردم ایران همه چیز دارید، بسته های غذایی را به خانه های مردم می فرستید؟! با حمایت مردم اجازه بازی با آرای مردم را نمی دهیم.

وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: می دانیم که بسیاری از مردم ایران ناراضی هستند و به همین دلیل ۸ تیر ماه در ایران تحلیلات شرکت نکرد. می دانیم که اکثریت موافق مسعود مزیکیان بودند و با حضور نداشتن در پای صندوق های رای و رای ندادن می خواستند ناراحتی خود را ثبت کنند و نشان دهند. اما ۱۵ تیر ماه با حضور و رای ایشان به دکتر مسعود آینده پزشکان را تضمین می کند.

ظریف با قرائت شعر «بیا با هم عزیزم، بیا عزیزم، درد را فقط نگاه نکن، درد مشترک هرگز در انزوا درمان نمی شود» و تاکید کرد: مطمئن هستم که ایران تحلیلات پانزدهم تیر ماه با آرامش برگزار می شود و مطمئنم با فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند «رای مردم حق است» هیچکس جرات دخالت در رای مردم را نخواهد داشت. به شرطی که مردم در پای صندوق های رای حاضر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا