ترندهای روز

عاملان جنایت در پمپ بنزین محاکمه می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در کیفرخواست صادره، فردی که با صاحب پول مقتول معامله کرده و برای حل و فصل اختلاف مالی اقدام به تیراندازی کرده که منجر به مرگ غیرعمد شاگرد چاپخانه شده است، متهم به طراح قتل است و مرد کسبه ای که مرد جوان بی خبر را به محل تیراندازی مرگبار برده متهم است. او به عنوان معاون کشته شد

تیراندازی اتفاق افتاد شهریور سال گذشته در اطراف پمپ بنزین جنت آباد عابران با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و فوریت های پزشکی ۱۱۵ تماس گرفتند که پس از این گزارش امدادگران اورژانس پسر ۲۵ ساله را از نزدیک پمپ بنزین به بیمارستان منتقل کردند. این در حالی بود که شکم و پای جوان مجروح مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و خونریزی داشت.

در بررسی میدانی ماموران پلیس حاضر در محل تیراندازی مشخص شد مرد جوان به همراه کارفرمای خود در محل حادثه بوده و در جریان تیراندازی مجروح شده است.

بعداً کارفرمای مرد جوان که شاهد ماجرا بود مورد بازجویی قرار گرفت و به مأموران گفت: من یک چاپخانه دارم. چند وقت پیش با پسری آشنا شدم که در حال خرید ارز دیجیتال بود و با او معاملات مالی داشتم، اما با هم اختلاف نظر داشتیم. در زمان حادثه به همراه شاگردم که موتور دارد و همچنین پیک چاپخانه است به محل آمدم. من به شاگردم پیشنهاد مالی خوبی به عنوان دستمزد دادم تا به آن محل برسم. در محل جلسه درگیری رخ داد و ناگهان فردی که بدهکار بودم شروع به تیراندازی کرد و گلوله ها به شاگردم اصابت کرد.

با شناسایی هویت ضارب، کارآگاهان پلیس آگاهی راهی منزل این فرد شدند، اما وی که حدس می زد به زودی پلیس به سراغش می آید، قبل از رسیدن ماموران متواری شد.

به همین دلیل تحقیقات ادامه یافت و مشخص شد متهم به مرزهای غربی رفته و قصد فرار از کشور را دارد.

به این ترتیب موضوع به پلیس مرزی اطلاع رسانی شد و تیمی از ماموران پلیس پایتخت در ادامه تحقیقات خود را بر مقصد احتمالی متهم فراری متمرکز کردند.

سرانجام متهم در همان روز اول متواری شد مهر در ماه ۱۴۰۲ هنگام خروج غیرقانونی از مرز دستگیر شد. این متهم که شایان نام دارد به مأموران گفت: می خواستم به ترکیه بروم اما موفق نشدم.

همزمان با دستگیری متهم فراری، خبر فوت شاگرد چاپخانه در بیمارستان منتشر شد. به این ترتیب شایان به اتهام قتل در حالی وارد تهران شد که به اتهام تیراندازی و خروج غیرقانونی دستگیر شده بود.

در همین زمان بود که موضوع مرگ دانشجوی چاپخانه به بازپرس امیرحسین علیمردان اعلام شد و بازپرس شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران دستور انتقال متهم به اداره آگاهی پایتخت و رسیدگی به موضوع را صادر کرد. قتل

متهم در بازجویی های اولیه، خطای انسانی را دلیل تیراندازی به مقتول اعلام کرد و گفت: اشتباه. تیر به آن پسر ضربه زد، چون من اصلا با او مشکلی نداشتم و حتی او را نمی شناختم. می خواستم کارفرمایش را بزنم. من از مرگ مقتول اطلاعی نداشتم و بسیار متاسفم. چون او بی گناه بود.

پس از آن متهم با دستور بازپرس جنایی دستگیر و تا این لحظه در بازداشتگاه اداره اطلاعات و زندان به سر می برد تا تحقیقات از وی ادامه و مراحل تکمیل پرونده به پایان برسد. به این ترتیب پس از تکمیل تحقیقات کیفرخواست برای تیرانداز و صاحب مقتول که وی را به محل قتل رسانده بود صادر شد تا در آینده نزدیک در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شوند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا