اخبار اقتصاد ایران

عباسی: فاز اول راه‌آهن رشت – بندرکاسپین آماده بهره‌برداری است

اسدالله عباسی امروز (شنبه) از آخرین وضعیت ساخت راه آهن رشت – بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی بازدید و در مسیر منطقه آزاد انزلی تا ایستگاه پیربازار با مسئولان مرتبط و کارشناسان این پروژه گفت و گو کرد.

ایران تحلیل نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم به وعده های خود عمل کرده و به تعهدات خود در زمینه های مختلف از جمله عمرانی و زیرساختی عمل کرده است، گفت: قول داده بودیم که هشت کیلومتری منجیل. – پروژه آزادراه و راه آهن رودبار تکمیل می شود. رشت – بندر کاسپین را تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسانیم، خوشبختانه در هفته گذشته آزادراه منجیل – رودبار اسفند و با تاکید ریاست محترم جمهور به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به هدف خود از بازدید از راه آهن رشت – بندر کاسپین گفت: قبل از پایان سال از این راه آهن بازدید و گزارش هایی را به ریاست جمهوری ارسال کرد. و اگر مشکلی هست رفع میکنم.

استاندار گیلان از تکمیل راه آهن رشت – بندر کاسپین خبر داد و افزود: با تلاش های صورت گرفته در گیلان و با پیگیری های انجام شده فاز اول این خط آهن آماده بهره برداری و فاز دوم که شامل افزایش است. ظرفیت بارگیری و تعداد واگن ها نیز به زودی تکمیل می شود.

عباسی با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان در آینده نزدیک گفت: تمامی مراحل ساخت راه آهن رشت-بندر-خزر اعم از ایمنی، ایمنی ریل و واگن ها بررسی شده و آماده است. عمل.

وی تصریح کرد: این پروژه مهم که نقش بسزایی در توسعه گیلان و مبادلات تجاری ایران اسلامی دارد در سفر آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهوری به گیلان افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه هدف بعدی دولت سیزدهم افتتاح راه آهن رشت – آستارا است، تصریح کرد: در اجرای پروژه راه آهن رشت – آستارا کمک زیادی به افزایش ترانزیت کالا به کشورهای مرزی خزر خواهد کرد. اتحادیه جهانی شانگهای و اوراسیا، بنابراین دولت در تلاش است این پروژه با حداقل آسیب به زمین های کشاورزی و مناطق در اختیار مردم انجام شود.

پروژه راه آهن رشت – خزر – انزلی بخشی از پروژه راه آهن قزوین – رشت و آخرین قسمت کریدور جنوب – شمال است که تحول بزرگی در تجارت کشور، خاورمیانه، آسیای مرکزی و اوراسیا ایجاد می کند. ضمن اینکه مسیر رشت – آستارا نیز در حال پیگیری است.

عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت – خزر در سال ۱۳۹۷ آغاز شد. اجرای این طرح علاوه بر اهمیت آن در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان، از نظر ایجاد کریدور ریلی جدید صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آبهای آزاد بین المللی و سایر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار حائز اهمیت است. است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا