اخبار بورس

 عبور از بانکداری سنتی به سمت بانکداری هوشمند

مدیرعامل بانک صادرات گفت:

مدیرعامل بانک صادرات گفت: در حال بهره برداری از توانمندی های فناوری اطلاعات و هوشمندی در توسعه بانکداری هستیم، چاره ای جز حرکت سریعتر از بانکداری سنتی به بانکداری هوشمند نداریم.

گزارش کردن افق میهنمحسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات در مراسم تراکنش در ایران گفت: در حال بهره برداری از ظرفیت فناوری اطلاعات و هوشمندسازی در توسعه بانکداری هستیم حرکت از بانکداری سنتی به بانکداری هوشمند ما در حال حاضر در عصر بانداژ هوشمند هستیم.

وی ادامه داد: فاصله اختراع اول انسان با اختراع دوم چند هزار سال بود. اما امروزه هر ساعت اختراعات متعددی در سراسر جهان ثبت می شود. عمر این فناوری چند ساعت و چند ماه است و قابل مقایسه با دهه ها و دوره های قبل نیست. ما در عصر شتاب تاریخی هستیم که در آن مباحث هوشمندسازی و نوسازی به سرعت در حال پیشرفت است.

سیفی در این خصوص خاطرنشان کرد: همه بانک‌ها تمایل به داشتن اطلاعات در زمینه مشتریان، خدمات بانکی و خدمات مختلف دارند، اما واقعیت این است که آیا این ابزارها و ساختارها در اقتصاد ایران وجود دارد؟ موسسه ما نمی توانیم بیمار را در آشپزخانه با چاقوی آشپزخانه عمل کنیم. ما ابزار مناسب و محیط مناسب می خواهیم.

وی افزود: سوال این است که آیا توانسته ایم فرهنگ سازی، ساختارسازی و مسائل دیگر را برای هوشمندسازی فراهم کنیم؟ آیا توانستیم فرهنگ بانکداری هوشمند را برای شبکه بانکی، مردم و قانونگذاران تبیین کنیم؟ ما در آستانه ورود به فضای ارزهای دیجیتال هستیم. واقعیت این است که در حوزه ارزهای رمزپایه ساختار قانونی قانونی، مقررات صحیح، مستقل و قابل دفاع داریم؟ ما می‌خواهیم مشتریان را باهوش‌تر کنیم، اما آیا دسترسی همه افراد به اینترنت پرسرعت در هر نقطه از کشور امکان‌پذیر است؟ بخشی از این اطلاعات در اختیار شبکه بانکی و حتی شرکت های تجاری نیست. قانونگذاران و شبکه بانکی باید در زمینه مسائل قانونگذاری در مسیر هوشمندسازی توجیه شوند. شبکه بانکی هم باید توجیه شود. باید بپذیریم که در بانکداری سنتی، مدیر شعبه تصمیم می گرفت به چه کسی کمک کند یا دسته چک چند صفحه ای. وقتی تکنولوژی وارد انگلیس شد، بخشی از کارگران ماشین‌های نساجی را تخریب کردند و گفتند با آمدن این ماشین‌ها بیکار می‌شویم.

مدیرعامل بانک صادرات گفت: واقعیت این است که باید فرهنگ سازی و ارتقای دانش را از مشتریان و بدنه بانکی آغاز کنیم، امیدواریم این جلسات منجر به حرکت همه دستگاه های اجرایی کشور شود در راستای هموارسازی بخش‌هایی از مسیر هوشمندسازی است تا شبکه بانکی با اراده قوی به سرعت در این مسیر حرکت کند.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا