ورزشی

عبور از رکورد تاریخی عابدزاده

امید عالیشاه در دربی قبلی به عنوان بازیکن تعویضی پا به میدان گذاشت و با گل خود به پیروزی پرسپولیس کمک کرد. قرار بود دوباره این سناریو تکرار شود و کاپیتان پرسپولیس دقایقی پس از ورود به زمین گلزنی کرد اما این بار برخلاف دو تجربه قبلی گل عالیشاه در دربی منجر به پیروزی پرسپولیس نشد اما این بازیکن را به ثمر رساند. شکست ناپذیرترین چهره تاریخ دربی

گذر از کارنامه تاریخی عابدزاده

احمدرضا عابدزاده که سابقه بازی در هر دو تیم را در کارنامه دارد، سال ها رکورد شکست ناپذیرترین بازیکن تاریخ داربی را در اختیار داشت. عابدزاده ۵ بازی برای استقلال و ۸ دربی برای پرسپولیس انجام داد و در ۱۳ بازی شکست خورده زمین را ترک نکرد. عالیشاه قبل از بازی امروز رکورددار بیشترین تعداد دربی بدون شکست با پیراهن تک تیمی بود اما این بازیکن با حفظ روند شکست ناپذیر خود در لیگ بیست و سوم دربی به تنهایی تبدیل به شکست ناپذیرترین چهره تاریخ دربی شد.

استقلال حریف محبوب امید است

عالیشاه نه تنها در داربی شکست نخورده بلکه کارنامه خوبی نیز در این رقابت ها از خود به جای گذاشته است. عالیشاه در تمامی رقابت ها ۲۶ گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده که ۳ گل آن در دربی بوده و تنها مقابل ذوب آهن امتیاز بهتری نسبت به این بازی دارد. از ۳ گلی که عالیشاه در سال ۱۴۰۲ زد، هر ۳ گل از پشت محوطه جریمه و ۲ گل به استقلال بود. عالیشاه با ۲ گل از پشت محوطه جریمه بعد از علی جباری و در کنار همایون بهزادی بیشترین گل را در خارج از محوطه جریمه به ثمر رسانده است. علاوه بر این، علی شاه را باید ذخیره طلایی تاریخ داربی نامید. این بازیکن تنها بازیکنی است که در ۲ دربی به عنوان بازیکن تعویضی گلزنی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا