اخبار اقتصاد ایران

«عجله دارم» تاکسی‌های اینترنتی تخلف است / الزام ایران‌خودرو به عرضه ۱۰ هزار خودرو دپو شده

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در ۱۰ ماه گذشته حدود ۲۳۹ هزار میلیارد ریال از محکومیت های صادره وارد «اجرای احکام» شده که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ برابر افزایش داشته است. پارسال.

ایران تحلیل به نقل از ایسنا، محمدعلی اسفنانی در نشست خبری امروز با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: همزمان با آغاز ۱۰ ماهه سال جاری، ایام الله دهه مبارک فجر است. فهرست ۱۳ هزار و ۷۵۰ پرونده در حوزه کالا و خدمات، سلامت، قاچاق کالا و ارز وجود دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ م. ورود تعداد پرونده (کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا و ارز) ۵۸۵ هزار و ۶۳۸ فقره است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است. همچنین در ۱۰ ماهه امسال ۵۷۰ هزار و ۱۵۷ پرونده (کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا و ارز) مختومه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ … باقی مانده است ۲۹ هزار و ۲۳۱ مورد (کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا و ارز) نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت عملکرد شعب اولیه (کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا و ارز) ۹۷ درصد بسته به واردات و ۹۵ درصد بسته به کل واردات و موجودی است.

اسفنانی گفت: در ابتدای ده ماهه امسال تعداد پرونده ها ۴۹ هزار و ۷۴۹ فقره است که موجودی واحدهای اجرای احکام است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است. همچنین در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۹۰ هزار و ۴۸۹ پرونده وارد واحدهای اجرای احکام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در ده ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۷۹ هزار و ۱۱۰ پرونده در واحدهای اجرائیه مختومه شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است. همچنین در ده ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۱۱۲۸ پرونده در واحدهای اجرائیه باقی مانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در این مدت عملکرد واحدهای اجرایی (کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا و ارز) ۹۷ درصد بسته به کالاهای وارداتی و ۸۶ درصد بسته به کل کالاهای وارداتی و موجودی.

اسفنانی تاکید کرد: در این مدت حدود ۲۳۹ هزار میلیارد ریال از محکومیت های صادره اجرا شده که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳ برابر افزایش داشته است. در این مدت بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال در حوزه کالا و خدمات، بیش از یک هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت و بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال در حوزه قاچاق کالا و ارز و در مجموع بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال از محکومیت های صادره. گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه در خصوص هزینه های اضافی دریافتی پزشکان در زمینه زیبایی و پیکرتراشی گفت: پزشکان محترم در این زمینه مبالغ تعیین شده را رعایت نکرده و (مقدارهای زیر جدولی) یعنی از بیماران مبالغ اضافی گرفته اند. به صورت نقد، سکه و ارز خارجی. دلار به حساب اشخاص ثالث واریز شد. با پیگیری هایی که از ابتدای مهر ۱۴۰۰ با شروع دولت جدید انجام شد، این کار را دنبال کردیم و در ۱۰ ماه گذشته یعنی تا پایان دی در این ماه ۴۵۹ پرونده با ۱۷ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال مختومه شده و متخلفان بر اساس میزان مجازات بدوی تعیین شده در قانون و مصوبه مراجع قضایی در مجموع به پرداخت ۱۴۴ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مطلع شدیم که در پمپ بنزین و تامین جایگاه های سوختفروش اجباری تسهیل کننده سوخت را به مردم دارند و فردی را که برای بنزین می آید مجبور می کنند از کالای تسهیل کننده سوخت بخرد و این تخلف مهمی است به نام بیع اجباری و ما تذکرات لازم را به مسئولان دادیم. عزیزان پمپ بنزین

وی درباره تخلفات خودروسازان گفت: همه شرکت های خودروسازی افرادی که مرتکب تخلف جدی می شوند، علاوه بر مجازات مالی، باید وجوه را به مردم بازگردانند. همانطور که در بحث تخلفات پزشکان گفتم اموال باید مسترد شود. مسلم است احکام صادره در تعزیرات لازم الاجرا بوده و اجرای آن مطابق با اجرای احکام دادگاه است و ممکن است شامل مصادره اموال محکوم علیه نیز باشد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره اینکه آیا تاکنون جریمه ای در این زمینه اخذ شده است؟ وی گفت: هنوز آمار ارائه نکرده اند. انشالله در جلسه بعدی می گوییم چقدر تعیین شده و چقدر دریافت شده است.

اسفنانی درباره تخلفات مکرر گفت: بیشترین تخلفات مکرر است گران فروشی و کم فروشی و تقلب است؛ البته ممکن است در برخی موارد متفاوت باشد. به جز عدم درج قیمت، معمولاً بیشترین تخلف گران فروشی است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ماه مبارک رمضان را داریم، گفت: در ایام نوروز برنامه های ویژه ای داریم و این دو طرح تجمیع می شود و با تمام تخلفات برخورد می شود. اما مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده چقدر خواهد بود، باید دید مجلس در بند تصویب لایحه بودجه سال آینده و برنامه هفتم چه فکری می کند تا شاهد افزایش قیمت نباشیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بدون قیمت متاسفانه هنوز رتبه اول تخلفات این واقعیت را دارد که جلسات واقعا موثر نیست و ۳۱ درصد از تخلفات اعلام شده از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مربوط به این حوزه بوده است. پس از آن گران فروشی و عدم صدور فاکتور در رتبه های بعدی قرار دارد.

اسفنانی با اشاره به اخطار جدی سازمان تعزیرات به تاکسی های اینترنتی و اینکه گزینه «عجله دارم» تخلف است و باید مورد هدف قرار گیرد، گفت: «عجله دارم» و «عجله می کنم» و «عجله دارم». “عجله دارم” تاکسی های اینترنتی مصداق بارز شارژ و گران فروشی هستند. گزینه «عجله دارم» نه تنها او را زودتر به مقصد نمی رساند و خدمات اضافی به مردم ارائه نمی دهد که تخلف است. اکیدا پیشنهاد می کنم تاکسی های اینترنتی این گزینه را حذف کنند و در خدماتی که دریافت می کنند برای مردم مشکل ایجاد نکنند. در صورت احراز تخلف گرانفروشی، رئیس شعبه حق صدور حکم به لوله کش واحد مربوطه را دارد.

وی دوباره درباره تخلفات خودروسازان گفت: به ویژه یکی از بزرگترین خودروسازان کشور تخلفی مطرح می شود اما هنوز به شکل تخلف نیست و در صورت وجود تخلف و ارائه آن توسط سازمان مربوطه با آن برخورد می شود. بازرسان عزیز فعال شوند. شعب کشوری ما این اختیار را دارند که از هر منطقه ای که گزارش تخلفی وجود دارد، بلافاصله وارد عمل شده و حکم صادر کنند.

اسفنانی افزود: در خصوص این خودروساز باید بگویم که متعهد شده تا پایان سال آینده تعداد قابل توجهی از خودروها را به مردم تحویل دهد و اخیرا سازمان استاندارد اعلام کرده است که در صورت عدم رعایت استانداردها. ، اجازه تولید خودرو را نخواهیم داد. رئیس سازمان سه جلسه با گروه متخلفان داشت تا قبل از وقوع تخلف اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دهیم که در درجه اول به نفع مردم است و با آن برخورد خواهیم کرد. ما حتی نام می بریم و در صورت لزوم گزارش تصویری را با متخلف نشان می دهیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره تخلفات مدرسه ای گفت: قبلا دو مورد را گفتیم دبیرستان دخترانه تخلفات اضافی دریافت کرد باید ۳۵۵ میلیارد تومان محکوم شدند و حکم قطعی شد. اخیراً دو مورد دیگر در مورد دو دبیرستان پسرانه محرز شده و تخلف قابل توجهی است که شعبه بدوی رسیدگی کرده و حکم صادر شده اما در مرحله تجدیدنظر است و اگر قطعی شود اعلام می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در راستای پیشگیری و برخورد با زیرمجموعه و اضافه پرداختی پزشکان، رصد فعالیت های غیرقانونی پزشکان متخلف و مجرب، تشکیل پرونده و صدور رأی بر اساس مصوبات مسؤولان، برگزاری گشت‌های مشترک ویژه مستمر در برخورد با پدیده پزشکان زیر میزی، اعمال مجازات تعطیلی محل در صدور رأی و اطلاع‌رسانی و اطلاع‌رسانی به شهروندان و بیماران مبنی بر عدم پرداخت وجه اضافه به پزشکان.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی مبنی بر گنجاندن مجازات ها در تنش های ارزی گفت: مجازات ها در حوزه ورود به مقوله صلاحیت کامل دارند. قاچاق ارز و در هر شرایطی با هر نوع تخلف ارزی برخورد قانونی می شود. همچنین در قانون این موضوع با عنوان اخلال در نظام ارزی جرم انگاری شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلف ایران خودرو از دپوی خودرو و تحویل ندادن به متقاضیان، گفت: در صورت عدم تحویل خودرو به متقاضیان، این تخلف صورت گرفته است. بیش از ۱۰ هزار خودرو در بابل، کرمانشاه، خراسان شمالی و خراسان رضوی انبار شد. به دلیل تخلف امتناع کالا مجبور به عرضه کالا به مردم شدیم و این روند همچنان ادامه دارد و این شرکت خودروسازی موظف است تا پایان تابستان سال آینده خودروها را به مردم تحویل دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا