اخبار اقتصاد ایران

عدم تامین مصالح، مهم‌ترین مانع برای پیشرفت ترمینال ریلی آستارا

مجری پروژه پایانه بین المللی ریلی آستارا گفت: تاکنون اقدام جدی برای تامین مصالح مورد نیاز این پروژه مهم توسط متولیان امر در شهرستان و مرکز استان صورت نگرفته است و این بزرگترین چالش در پیشرفت تلقی می شود. پروژه

افق میهن مجری پروژه پایانه بین المللی ریلی آستارا گفت: خرداد در سال ۱۴۰۲ که اجرای پروژه پایانه ریلی را آغاز کردیم، پیشرفت فیزیکی آن به ۴۱ تا ۷۱ درصد رسیده است و در نظر داریم تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۹۰ درصد برسیم.

اسد رضوی زاده افزود: در قرارداد ایران و جمهوری آذربایجان خط ریلی ۱۴۰۰ متری، پل راه آهن و ۳۵ هکتار زمین با قرارداد ۶۰ میلیون دلاری تعریف شده است.

مجری پروژه پایانه بین المللی ریلی آستارا افزود: مهمترین مشکل این پروژه بین المللی مربوط به این است که در تامین مصالح با تنگناهایی مواجه هستیم و این پروژه نزدیک به دو میلیون مترمکعب مصالح نیاز دارد.

وی ادامه داد: ساخت سکوهای بار با ظرفیت ۹۱ هزار متر مربع، پایانه غلات به ظرفیت ۳۰ هزار تن، هشت پل و ۱۶ کیلومتر ریل از جمله قطعات این پایانه ریلی است که بیش از ۷۰ درصد این قطعات دارای تکمیل شد.

رضوی زاده گفت: در این طرح برای حدود ۴۰۰ نفر شغل ایجاد شده است که بیش از ۹۵ درصد آنها بومی هستند و هم اکنون به ۱۰۰ کارگر در بخش های مختلف پروژه نیاز است که حقوق و مزایای آنها طبق قانون کار پرداخت می شود. .

وی ادامه داد: از ادارات صمت، منابع طبیعی، آب منطقه ای و محیط زیست تقاضا داریم با هماهنگی و همکاری استاندار این پروژه بین المللی را برای تامین مصالح رودخانه ای از رودخانه مرزی آستاراچای و مصالح کوهستانی با رفع پیچ های مسیر همراهی کنند. محور آستارا – اردبیل. و پیمانکار پروژه آماده هر نوع همکاری در راستای تعریض محور آستارا – اردبیل می باشد.

مجری پروژه بین المللی پایانه راه آهن آستارا خاطرنشان کرد: پل روگذر روبروی ترمینال راه آهن نیز بزرگترین پل روگذر شهری گیلان به طول ۹۰۰ متر و عرض ۳۰ متر و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت مصالح برای این پروژه ظرف هشت ماه آینده ارائه می شود. استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۷۰ درصد صادرات ریلی کشور از طریق راه آهن آستارا انجام شد و با توجه به ظرفیت و موقعیت این پروژه، افزایش صادرات تا ۲ میلیون تن در سال هدف گذاری شده است.

رضوی زاده ادامه داد: خرداد پروژه ترمینال ریلی در سال ۱۴۰۲ تاکنون برابر با ۶ سال قبل پیشرفت فیزیکی چشمگیری داشته است و انتظار داریم متولیان امر با توجه به اهمیت بین المللی این پروژه و نقش آن در رونق کریدور شمال – جنوب با ما همکاری کامل داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا