اخبار اقتصاد ایران

عدم توافق روی مبلغ سبد حداقل معیشت به دلیل حذف چند قلم مصرفی

یکی از اعضای کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: در جلسه امروز کمیته دستمزد متأسفانه مواردی در تعیین سبد غذایی کارگران حذف شد و گروه کارگری اصرار بر عودت این اقلام در محاسبات داشتند. از سبد غذایی کارگران.”

ایران تحلیل به نقل از ایلنا، تعیین حداقل سبد معیشت خانوار کارگری برای سال ۱۴۰۳ در ایستگاه پایانی قرار دارد و سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت در حال انجام مذاکرات نهایی برای تعیین آن هستند. رقم نهایی در کمیته دستمزد

علیرضا میرغفاری، عضو کمیته دستمزد و عضو کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، با اشاره به اینکه توافق بر سر «کلیات و مبانی» تعیین میزان حداقل سبد معیشتی خانوار کارگری صورت گرفته است. در کمیته دستمزد به دست آمده است، گفت: متأسفانه هنوز در مورد مبلغ نهایی بین گروه کارگری توافقی صورت نگرفته است، کارفرما و دولت در کمیته دستمزد دخالتی نداشته اند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز کمیته دستمزد متأسفانه مواردی در تعیین سبد غذایی کارگران حذف شد و گروه کارگری اصرار داشتند که این اقلام در محاسبه سبد غذایی کارگران برگردانده شود و این امر منجر به توافق شد. روی مبلغ نهایی حداقل سبد تا عصر امروز. معیشت خانواده کارگری صورت نمی گیرد.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه اگر اقلام حذف شده و نسنجیده در محاسبه سبد غذایی لحاظ نشود، تاثیر بسزایی در میزان حداقل سبد معیشتی کارگران خواهد داشت، اظهار داشت: اثر کل حجم کالری ممکن است. کاهش یابد و اقلام حذف شده از سبد غذایی کارگران در محاسبه سبد به بیش از دو یا سه میلیون تومان برسد، بنابراین موضع کارگری در موضوع تعیین صحیح سبد حداقل معیشتی اصولی و درست بود.

میرغفاری با تاکید بر اینکه اولین جلسه شورای عالی کار فردا (دوشنبه بیست و یکم) برای بررسی موضوع حداقل دستمزد سال ۱۴۰۳ برگزار می شود، تصریح کرد: هنوز بحث محاسبه نرخ تورم بر اساس وجود دارد. بانک مرکزی و سایر مسائل مربوط به شورای عالی کار. انجام نشده است و اصولاً کمیته دستمزد باید ارزیابی فنی خود را از حداقل سبد معیشتی به شورای عالی کار ارائه کند و سپس شورا در مورد دستمزد تصمیم گیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا