اقتصاد جهان

عذخواهی زارا پس از انتقادات شدید درباره انتشار تصاویر مشابه غزه + عکس

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، شرکت مالک برند زارا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تصاویر استفاده شده در جدیدترین کمپین تبلیغاتی این برند شبیه به تصاویر مربوط به جنگ غزه است و به دنبال انتقاد شدید کاربران اینترنتی و مدافعان حقوق بشر است. از وب سایت و کانال های شبکه های اجتماعی خود حذف شده است.

این اقدام به دنبال درخواست‌های گسترده کاربران برای حمایت از این برند در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اینستاگرام بود که در تصاویر مرتبط با این کمپین تبلیغاتی، اعضای قطع شده را نشان دادند.

زارا در بیانیه‌ای که در اینستاگرام خود منتشر کرد، ضمن عذرخواهی از مردم گفت: «متاسفانه برخی از مشتریان از این تصاویر که اکنون حذف شده‌اند آزرده شدند و چیزی دور از هدف مورد نظر در آن مشاهده کردند. ” ایجاد شدند.” .

سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا همچنین اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ شکایت دریافت کرده است مبنی بر اینکه تصاویر مربوط به درگیری‌های جاری در غزه و بنابراین توهین‌آمیز هستند.

بر اساس این گزارش، هشتگ «بایکوت زارا» نیز در پلتفرم X-Messenger ترند شد.

این در حالی است که برندهای غربی طرفدار اسرائیل تاکنون توسط بسیاری از مردم در سراسر جهان تحریم شده اند. شرکت هایی مانند مک دونالد و استارباکس در برخی کشورها نیز تحت تاثیر این تحریم ها قرار گرفتند و با کاهش شدید فروش مواجه شدند.

در اوایل ماه نوامبر، زنجیره پوشاک بریتانیایی M&S نیز به دلیل انتشار ویدیوی اینستاگرامی از سوختن کلاه های کاغذی سبز، سفید و قرمز عذرخواهی کرد. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی استدلال کردند که این کلاه ها رنگ پرچم فلسطین است.

این شرکت بعداً این تصاویر را حذف کرد و گفت که این ویدیو بخشی از کمپینی است که در ماه اوت فیلمبرداری شده بود تا “نشان دهد که برخی از افراد از پوشیدن کلاه بابانوئل کاغذی لذت نمی برند.”

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تعداد فلسطینی های کشته شده در غزه به ۱۸ هزار نفر رسیده است که حدود ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند و بیش از ۴۹ هزار نفر نیز مجروح شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا