اقتصاد جهان

عذرخواهی سامسونگ از سهامداران به دلیل کاهش سود

شرکت Samsung Electronics هشدار داد که سود سه ماهه سوم غول فناوری کره جنوبی کمتر از انتظارات بازار خواهد بود و از سهامداران به دلیل عملکرد ناامید کننده عذرخواهی کرد.

در همین حال، این شرکت کره ای نتوانسته است تراشه های پیشرفته را در بازار پررونق هوش مصنوعی به انویدیا تحویل دهد و از رقبای خود عقب افتاده است.

این عذرخواهی نادر بر چالش‌های پیش روی این شرکت تاکید می‌کند، شرکتی که به مدت سه دهه بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه در جهان بوده است، اما با رقابت سخت و رو به رشدی در تراشه‌های اصلی و پیشرفته مواجه است.

سامسونگ گفت که این شرکت به دلیل تاخیر در تجارت تراشه های هوش مصنوعی خود با یک مشتری اصلی ناشناس آسیب دیده است، در حالی که رقبای چینی عرضه تراشه های سنتی را افزایش دادند که منجر به کاهش درآمد شرکت از فروش تراشه شد.

بزرگترین سازنده تراشه های حافظه، گوشی های هوشمند و تلویزیون در جهان سود عملیاتی تخمینی خود را ۹.۱ تریلیون وون (۶.۷۸ میلیارد دلار) برای سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر گزارش کرد که بیش از پیش بینی ها برای سود ۱۰.۳ تریلیون وون بود.

این در مقایسه با ۲.۴۳ تریلیون وون در مدت مشابه سال گذشته و ۱۰.۴۴ تریلیون وون در سه ماهه قبل است.

لی مین هی، تحلیلگر BNK Investment & Securities، گفت: “درآمدها در مقایسه با آنچه در ابتدا بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند، شوکه کننده است.”

وی با بیان اینکه سامسونگ در افزایش فروش تراشه های حافظه با پهنای باند بالا (HBM) از انویدیا عقب است، گفت: “انتظار ندارم درآمد در سه ماهه جاری بهبود یابد.”

سهام سامسونگ که تا کنون بیش از ۲۰ درصد سقوط کرده است، ۱.۳ درصد سقوط کرد که با کاهش ۰.۴ درصدی KOSPI فاصله داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا