اخبار بورس

عذرخواهی فرابورس و مدیریت فناوری از سهامداران

به گزارش ایران تحلیل اوراق بهادار، دو روز است که اختلالات جدی در سامانه معاملات فرابورس رخ داده و اطلاعیه ها و مصاحبه های مختلفی در این زمینه منتشر شده است، اما سهامداران انتظار عذرخواهی ساده مسئولان ذیربط به ویژه مدیریت فناوری را داشتند. تا به امروز اتفاق نیفتاده بود انجام نشد اکنون هر دو موسسه با اطلاعیه هایی از سهامداران عذرخواهی کرده اند.

مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران اولین و مقصرترین شرکت در این حوزه شد که از سهامداران عذرخواهی کرد و قول داد این مشکل به زودی حل شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری: عذر می خواهیم امروز منتظر عرضه با تاخیر باشید

علی حسنی مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تیم فنی با تمرکز بر حل مشکل و انتخاب راه حلی خاص که ریسک کمتری داشته باشد به تلاش خود ادامه داده است. انتظار می رود بازار امروز با تاخیر آغاز شود.

علی حسنی در گفت و گو با خبرنگار بازار سرمایه ایران (سنا) در خصوص حادثه اخیر فرابورس در روز شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، توضیح داد: از ابتدای روز شنبه سرویس ذخیره سازی SAN به عنوان بخشی از ساختار بورس متوقف شد، تجهیزات مذکور نقطه مشترک تمامی ماژول های سامانه معاملاتی بود که بسیار مهم هستند و عملا تمامی اجزای سیستم معاملاتی بورس متوقف شد.

وی افزود: از آنجایی که با وجود انجام کارهای فنی و تلاش های اولیه در روز شنبه هیچ نتیجه مثبتی حاصل نشد، سامانه در زمان راه اندازی در دسترس نبود و این موضوع از طریق کانال های مختلف گزارش شد. با توجه به زمان بر بودن کار سامانه، متعاقباً سامانه ادامه یافت و روز معاملاتی روز شنبه بدون معامله به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران درباره وضعیت فعلی سامانه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تیم فنی با تمرکز بر حل مشکل و انتخاب راه حلی خاص که ریسک کمتری داشته باشد به تلاش خود ادامه داده است. انتظار می رود که عرضه به بازار امروز به تعویق بیفتد.

حسنی در ادامه توضیح داد: اکثر ماژول‌های سیستم عملیاتی هستند، پیش‌بینی می‌شود در آینده ۱۰۰ درصد خدمات تکمیل شود و قطعاً نگرانی از بابت داده‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران در پایان گفت: شرکت مدیریت فناوری ضمن پوزش از تمامی دست اندرکاران بازار فرابورس، تلاش می کند تا با توجه به پروژه های تعریف شده تکمیل فاز خود، از تکرار چنین مواردی جلوگیری کرده و خدماتی پایدار در این حوزه ارائه دهد.

فرابوراس نیز عذرخواهی کرد

معاون عملیات بازار فرابورس ایران همچنین بابت مشکل فنی سیستم تراکنش عذرخواهی کنیداعلام کرد: همکاران شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از روز گذشته در تلاش برای رفع مشکل سامانه معاملات فرابورس هستند.
محمدصادق غزنوی وی گفت: طبق آخرین پیگیری ها و نظرات شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، بخش قابل توجهی از این موضوع حل شده است و امروز ۲۹ اسفند ماه، احتمال از سرگیری معاملات با تاخیر در بازارهای فرابورسی بسیار زیاد است.

شروع پذیرش سفارش و انجام معاملات فرابورس متعاقبا اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا