ترندهای روز

عراقی‌ها ساکنان این استان ایران را آواره کردند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ورود اتباع خارجی به بازار مسکن ایران باعث افزایش قیمت ملک و زمین شده است، گفت: بومیان خوزستان انجام می دهند. در استان ملک و زمین نخرید زیرا دیگر زمین و زمین مرغوب از خارجی ها وجود ندارد. خریداری شده است، اگر چیزی باشد، قیمت آن به شدت افزایش یافته است، زیرا تقاضای خارجی ها قیمت ها را افزایش داده است.

یاسر دستمالچیان درباره ورود اتباع خارجی و سرمایه گذاران غیرایرانی به بازار مسکن کشورمان گفت: قطعا مخالف ورود سرمایه گذاران خارجی به کشورمان نیستیم اما مخالف سرمایه گذاری آنها در بازار مسکن و نه تولید مسکن هستیم. و خرید ملک توسط اتباع خارجی ترفندهایی برای دور زدن قانون منع فروش زمین، ملک و مسکن به اتباع خارجی است که منجر به اختلال در شبکه توزیع و افزایش قیمت ها در این بازار می شود.

وی با اشاره به افزایش فروش زمین در برخی از مناطق کشورمان به ویژه شیراز، چابهار، ادامه داد: نهادهای نظارتی داخلی نیز از این موضوع مطلع هستند و راهکارهایی برای این ترفندهای خارجی ها برای دور زدن قوانین وجود دارد. می‌توانیم خلأهای قانونی پیدا کنیم.» پر کنید ما از ترفندهایی که آنها برای دور زدن ممنوعیت فروش زمین و املاک به خارجی ها استفاده می کنند کاملا آگاه هستیم.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی گفت: مردم باید در این خصوص و عواقب فروش ملک و زمین به خارجی ها مطلع شوند و این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شود.

دستمالچیان تاکید کرد: در حال حاضر شاهد سرمایه گذاری عمانی ها، قطری ها و بعضا اماراتی ها در بازار مسکن شیراز هستیم. همچنین سرمایه گذاران افغان وارد بازار مسکن چابهار شده اند. سرمایه گذارانی از اقلیم کردستان و عراقی ها نیز در خوزستان و برخی مناطق استان های غربی حضور داشتند.

وی با اشاره به وضعیت عجیب بازار مسکن در خوزستان گفت: اخیراً به شهرهای غرب استان سفر کردم و با فعالان اقتصادی این شهرها دیدار کردم و گفته شد امروز قیمت مسکن در شهری مثل ملایر ۲۰ است. -۳۰ درصد متفاوت از قیمت های بازار مسکن در پایتخت. و دلیل این افزایش قیمت مسکن در ملایر مهاجرت خوزستانی ها به این شهر بوده است چرا که شهرهای شمالی خوزستان به ملایر نزدیک است که مهد انگور و صنعت مبلمان بوده و این شهر از نظر پویایی بسیار بالایی دارد. اشتغال و به همین دلیل نیاز به الحاق زمین به ملایر بود، اما چه شد که خوزستانی ها به ملایر مهاجرت کردند؟

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی افزود: بومیان خوزستان در خوزستان ملک و زمین نمی خرند زیرا دیگر زمین نیست و زمین مرغوب توسط خارجی ها خریداری شده است. و اگر هم هست به دلیل تقاضای خارجی ها قیمت آن به شدت افزایش یافته است. قیمت ها را بالا برده است.

وی گفت: در این شرایط جمعیت و تقاضای خوزستان به ملایر سرریز می شود و وضعیت بازار مسکن در ملایر نیز بهم می خورد و این وضعیت به اراک نیز می رسد و سرمایه گذار خارجی در این بازار مسکن خواهد داشت. چنین آثار مخربی بر بازار مسکن.

دستمالچیان ادامه داد: چرا سرمایه گذاران خارجی وارد سیستان و زاهدان نمی شوند؟ در حال حاضر قیمت مسکن در زاهدان از قیمت ساخت و ساز کمتر است اما قیمت مسکن در چابهار رو به افزایش است. فرصت برای افزایش سرمایه گذاری در بازار مسکن زاهدان وجود دارد و منطقه وسیع است اما توجه خارجی ها به سمت چابهار است. چرا در زاهدان سرمایه گذاری نمی کنند؟

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در حوزه خرید ملک برای اقتصاد کشور مضر است، تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای مسکن در دنیای امروز، صنعت منبت و این هنر ایرانی در حال از بین رفتن است و توجه همگان به بازار مسکن جلب می شود و هر زمینی که به ملایر ضمیمه کنیم بلافاصله فروخته می شود و این وضعیت در شیراز و چابهار نیز دیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا