اقتصاد جهان

عربستان با کنارزدن ایتالیا و کره میزبان اکسپو2030 شد

چیزی را گزارش کنید خبرگزاری ایران تحلیل به گزارش یورونیوز، روز سه شنبه ریاض، پایتخت عربستان سعودی به عنوان میزبان نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ انتخاب شد.

این شهر پس از اعلام پیشنهاد خود با تمرکز بر شکل دادن به آینده ای مرفه و پایدار، رم، ایتالیا و شهر بندری بوسان کره جنوبی را شکست داد تا میزبان این رویداد باشد که انتظار می رود میلیون ها بازدید کننده را به خود جذب کند.

اعضای دفتر بین المللی اکسپو مستقر در پاریس، ریاض را با اکثریت ۱۱۹ رای از ۱۶۵ رای در یک نشست غیرعلنی در حومه ایسی له مولینو انتخاب کردند.

بر اساس این گزارش، بوسان ۲۹ رای و رم ۱۷ رای به دست آوردند که نتیجه این رای با تشویق هیات سعودی همراه شد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی از نتیجه رای گیری استقبال کرد و آن را “نشانه ای از اعتماد جامعه بین المللی” به آنچه عربستان سعودی ارائه می دهد، خواند.

وی گفت: ما متعهد هستیم که انتظارات را برآورده کنیم و نمایشگاهی فوق العاده برگزار کنیم.

برنامه های عربستان برای اکسپو شامل یک شبکه حمل و نقل عمومی بزرگ و یک فضای مدرن و مدور با پارک های عمومی، امکانات بازی های الکترونیکی، استیج های بزرگ و مکان های ورزشی است.

این پروژه همچنین شامل برنامه هایی برای تمرکز بر “تسریع نوآوری” برای حفظ اکوسیستم های طبیعی است.

عربستان سعودی امیدوار است اکسپو ۲۰۳۰ بتواند ۴۰ میلیون بازدید کننده را به پایتخت این کشور جذب کند.

در این رقابت، هر شهر تلاش خود را افزایش داد و چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد و وعده‌های بلندپروازانه را برای تضمین بهترین میزبانی ممکن از این رویداد معتبر جهانی ارائه کرد.

عربستان سعودی به شدت نمایشگاه ریاض ۲۰۳۰ را در نزدیکی برج ایفل و در سرتاسر پاریس تبلیغ می‌کند و پیشنهاد این کشور از حمایت رسمی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز برخوردار است.

برخی از فعالان حقوق بشر نیز کاندیداتوری ریاض را به دلیل اقدامات دولت سعودی در زمینه نقض این حقوق محکوم کردند.

انتهای پیام/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا