ورزشی

عربستان در حال آماده سازی موج جدید سرمایه گذاری در ورزش است

بادر الکعدی، معاون وزیر ورزش عربستان سعودی به بلومبرگ گفت: «ما انتظار داریم موج دیگری از خصوصی‌سازی به زودی رخ دهد. این به ما فرصتی می‌دهد تا سرمایه‌گذاری در ورزش را به سرمایه‌گذاری پایدار تبدیل کنیم، سرمایه‌ای که به ما بازگشت سرمایه می‌دهد. هجوم نقل و انتقالات بازیکنان در سال گذشته که ستاره های مشهور فوتبال از جمله نیمار برزیلی و کریم بنزما مهاجم فرانسوی را به باشگاه های محلی عربستان سعودی آورد، احتمالا ادامه خواهد داشت.

عربستان سعودی و صندوق سرمایه گذاری دولتی آن در سال های اخیر به عنوان بخشی از تلاش برای تنوع بخشیدن به اقتصاد، ترویج گردشگری و بهبود کیفیت زندگی وارد ورزش شده اند. در همین راستا عربستان مذاکرات گسترده ای را برای جذب سرمایه گذاران جدید در حوزه ورزش به ویژه فوتبال انجام می دهد.

عربستان سعودی به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی نه تنها در ورزش بلکه در گردشگری است تا به اهداف محمد بن سلمان ولیعهد برای توسعه کشور تا سال ۲۰۳۰ دست یابد. اگرچه بسیاری از گروه های حقوق بشری عربستان را به استفاده از ورزش برای سفید کردن خود متهم می کنند. ولیعهد این کشور، سابقه حقوق بشر را رد کرد و گفت که تنها به دنبال افزایش تولید ناخالص ملی و توقف وابستگی به نفت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا