ترندهای روز

عربستان ساخت بزرگ‌ترین ساختمان دنیا با نام «مکعب» را آغاز کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

پس از پروژه خط، عربستان سعودی ساخت بزرگترین ساختمان جهان را آغاز کرده است. این ساختمان به نام «مکعب» در شهر ریاض در حال ساخت است.

به گزارش نیواطلس، این ساختمان به شکل یک مکعب بسیار بلند ساخته می شود و تصاویر منتشر شده از محل پروژه، میزان پروژه ای که قرار است انجام شود را نشان می دهد. ساختمان مکعب قرار است در ریاض ساخته شود و ارتفاع آن به ۴۰۰ متر می رسد.

مکعب قرار است بزرگترین ساختمان جهان باشد

اما جالب ترین چیز در مورد مکعب این است که طول و عرض آن به اندازه ای است که می تواند ۲۰ ساختمان امپایر استیت را در خود جای دهد که عملاً این ساختمان را به بزرگترین ساختمان در نوع خود در جهان تبدیل می کند.

نمای بیرونی برج مکعب از معماری سنتی اسلامی الهام گرفته شده است و در داخل آن حدود ۲ میلیون متر مربع فضا برای بخش های مختلف وجود خواهد داشت. همچنین یک برج پیچ در پیچ در مرکز این بنا وجود دارد. این مکعب دارای نوعی سیستم هولوگرافیک است که برای به تصویر کشیدن صحنه های زیر آب و عجیب از دنیاهای دیگر در داخل خود مکعب استفاده می شود. این فناوری قرار است چیزی شبیه به ساختمان Sphere در لاس وگاس را شبیه سازی کند.

کار حفاری این پروژه تقریباً به پایان رسیده و تاکنون ۱۰ میلیون متر مکعب زمین جابجا شده است. فرآیند حفاری مستلزم استفاده روزانه از حدود ۲۵۰ بیل مکانیکی و بیش از ۴۰۰ قطعه مختلف تجهیزات برای مدیریت کل خاک است و کارگران ساختمانی در مجموع حدود ۳ میلیون ساعت روی پروژه تا کنون کار کرده اند. علاوه بر این، یک پل برای حمل و نقل آسان تر کالا ساخته می شود.

ساختمان مکعب قرار است در قسمت جدیدی از شهر ریاض به نام مورابه جدید ساخته شود که قرار است در آینده مرکز تفریحی و تجاری این شهر باشد. گفته می شود این قسمت از شهر دارای بیش از ۱۰۰ هزار خانه، ۹۸۰ هزار متر مربع مغازه، ۱.۴ میلیون متر مربع فضای اداری به همراه هتل ها، مکان های فرهنگی، دانشگاه، تئاتر و موزه خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا