ترندهای روز

عربستان طولانی‌ترین استخر معلق جهان را در پروژه نئوم خواهد ساخت

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

عربستان سعودی قصد دارد طولانی ترین استخر معلق جهان را در منطقه Treyam در Neom بسازد. طول این استخر حدود ۴۵۰ متر (۱۵۰۰ فوت) خواهد بود و در ارتفاع ۳۶ متری (۲۲۰ فوت) بالای دریا معلق خواهد بود. در صورت تکمیل، این پروژه می تواند رکورد استخر شناور ۱۲۰ متری دبی را که بین آسمان خراش های دوقلوی وان زبیل قرار دارد، بشکند.

طبق اعلام Neom in X، منطقه Triam میزبان طولانی ترین استخر بی نهایت جهان خواهد بود. اگر این استخر ساخته شود طول آن چهار برابر بزرگتر از استخر برج وان زبیل در دبی خواهد بود. به گفته مقامات Neom، این پروژه طراحی مدرن کمترین تأثیر را بر محیط زیست خواهد داشت.

ساخت طولانی ترین استخر بی نهایت جهان در نئوم عربستان سعودی

عربستان سعودی طولانی ترین استخر معلق جهان را در پروژه نئوم خواهد ساخت

عربستان سعودی اخیراً منطقه Triam را که در انتهای جنوبی خلیج عقبه واقع شده است به پروژه Neom اضافه کرده است. مسئولان این پروژه قصد دارند تریام را به یک استراحتگاه مجلل برای «ماجراجویی» تبدیل کنند. در Triam سرگرمی هایی مانند قایقرانی، غواصی و سایر ورزش های آبی نیز وجود خواهد داشت.

پروژه نئوم بخشی از چشم انداز ۲۰۳۰ «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی است که هدف آن تبدیل این کشور به یک مقصد گردشگری لوکس و نوآور است. با این حال، تکمیل این پروژه ارزان نخواهد بود. اخیراً این کشور از بانکداران خارجی دعوت کرده است تا از شهر The Line بازدید کنند تا آنها را به سرمایه گذاری در این پروژه جاه طلبانه تشویق کند.

عربستان سعودی طولانی ترین استخر معلق جهان را در پروژه نئوم خواهد ساخت

اگرچه عربستان سعودی در پروژه نئوم بسیار جاه طلب است، اما پیشرفت ساخت آن با مشکلات مالی متعددی مواجه شده است. یکی از خیره کننده ترین سازه های شهر نئوم، The Line است که قرار بود تا سال ۲۰۳۰ ۱۷۰ کیلومتر طول داشته باشد، اما احتمالاً تا آن زمان به دلایل مالی تنها ۲.۴ کیلومتر طول خواهد داشت.

همچنین بر اساس گزارش بی بی سی، ظاهرا عربستان برای ساخت و ساز در این منطقه باید قبایل محلی را از این منطقه بیرون کند که با اعتراض آنها مواجه شد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا