اقتصاد جهان

عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت رسمی فروش نفت سبک عربی در بازار آسیا برای تحویل در ماه جولای نسبت به ژوئن ۵۰ سنت در هر بشکه کاهش یافت و ۲ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان/دبی بود. فروش در راه است.

قیمت فروش سایر گریدهای نفت عربستان به خریداران آسیایی بین ۴۰ تا ۶۰ سنت در هر بشکه کاهش یافته است. این در حالی است که آرامکو عربستان قیمت فروش نفت خام به اروپا را افزایش داده است. قیمت رسمی فروش نفت سبک عربی به شمال غربی اروپا در ماه جولای ۳ دلار و ۱۰ سنت بالاتر از شاخص نفت خام برنت خواهد بود که یک دلار در هر بشکه گرانتر از ماه ژوئن است.

قیمت فروش نفت سبک عربی به آمریکا همچنان در همان سطح ۴ دلار و ۷۵ سنت بالاتر از شاخص نفت خام آرگوس باقی مانده است. قیمت فروش سایر گریدهای نفت عربستان به آمریکا تغییری نکرده است.

این کاهش قیمت نشان می دهد که با وجود کاهش جهانی قیمت نفت پس از نشست اوپک پلاس، عربستان سعودی به جای قیمت، بر سهم بازار متمرکز شده است.

اوپک پلاس با اعلام اینکه کاهش تولید داوطلبانه توسط برخی از اعضا به تدریج برداشته خواهد شد، بازار را شگفت زده کرد. البته عربستان قصد دارد در سال آینده تولید خود را بیشتر کاهش دهد.

در ماه‌های اخیر، آرامکو قیمت رسمی نفت خود را به آسیا افزایش داده است که نشان‌دهنده تقاضای سالم با وجود قیمت‌های بالاتر است. این اقدام قیمت های جهانی را افزایش داده است. اما اکنون خبر کاهش قیمت نفت عربستان برای خریداران آسیایی که بخش عمده ای از مشتریان آن را تشکیل می دهند، ممکن است تاثیر منفی بر شاخص های جهانی نفت داشته باشد. آسیا ۸۲ درصد از صادرات نفت عربستان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا