ورزشی

عربستان مانع بازی 2 باشگاه ترکیه ای به بهانه عکس آتاتورک شد/ اردوغان خواستار استعفای فوری رئیس فدراسیون فوتبال این کشور شد

به گزارش رسانه های عربی، ریاض برای میزبانی سوپرجام ترکیه ۱۰۰۰ میلیارد تومان معادل بودجه یک ماه بازی های لیگ عربستان هزینه کرد.

فینال سوپرکاپ ترکیه قرار بود شب گذشته به میزبانی ریاض عربستان برگزار شود اما دو باشگاه ترکیه ای به بهانه صدمین سالگرد جمهوری قصد داشتند با پیراهن هایی منقش به تصویر آتا ترک وارد زمین شوند. این کشور اما مقامات سعودی بر اساس قوانین فیفا از برگزاری این بازی با نشانه های سیاسی جلوگیری کردند.

در پی لغو سیاسی سوپرجام ترکیه، فدراسیون فوتبال این کشور و دو باشگاه فوق الذکر بیانیه ای با این مضمون صادر کردند: از تلاش های فدراسیون فوتبال میزبان و نهادها و سازمان های ذیربط کشور میزبان تشکر می کنیم. برگزاری سوپرجام.” آنها در این بیانیه هیچ نامی از عربستان سعودی نیاوردند.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط امروز گزارش داد که پس از اقدامات باشگاه های ترکیه در ریاض و لغو این دیدار، یک شبکه ورزشی معروف ترکیه تصمیم به حمایت از باشگاه های کشورش گرفت و پخش مستقیم مسابقات لیگ برتر عربستان را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد. . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا