اقتصاد جهان

عربستان همچنان نفت خود را از طریق دریای سرخ صادر می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از بلومبرگ، آرامکو عربستان سعودی، بزرگترین شرکت نفتی جهان، همچنان به ارسال محموله های نفت خام و سوخت خود از طریق دریای سرخ ادامه می دهد، جایی که یمن مدت هاست در پاسخ به غزه به کشتی های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی حمله می کند. جنگ نواری مکان ها، موضوعات.
محمد القحطانی، رئیس دپارتمان پالایش و بازرگانی نفت آرامکو در گفت و گو با ظهران گفت: ما از دریای سرخ برای انتقال نفت و فرآورده های نفتی خود استفاده می کنیم که خطرات این کار قابل کنترل است.
این تصمیم آرامکو با نظر سایر مالکان کشتی که پس از حمله آمریکا و انگلیس به یمن دریای سرخ را ترک کردند، در تضاد است.
حتی قبل از حملات آمریکا و انگلیس، بسیاری از شرکت های کشتیرانی و صاحبان کشتی از این منطقه اجتناب می کردند که مسیر اجتناب ناپذیری برای استفاده از کانال سوئز و اتصال آسیا و اروپا است.

تمدید سفرهای تجاری از طریق آفریقا و تاخیر در ورود محموله های مختلف، از سوخت گرفته تا قطعات خودرو، نگرانی ها را در مورد بازگشت تورم در جهان افزایش داده است.
عربستان سعودی از آمریکا و انگلیس خواسته است که حمله به یمن را متوقف کنند و تلاش می کند مذاکرات صلح با این کشور را زنده نگه دارد.
دریای سرخ در شرق عربستان و خلیج فارس در غرب این کشور قرار دارد. بنابراین با توجه به موقعیت مکانی این کشور، انتقال محموله شما به خارج از این منطقه دشوار و چالش برانگیز است.
آرامکو معمولاً نفت خام و سوخت خود را از خلیج فارس، جایی که بزرگترین میدان‌های نفتی و پالایشگاه‌های آن واقع شده، تامین می‌کند.
با این حال، برخلاف آرامکو، مشتریان این شرکت نفت خام را در این ماه از طریق دریای سرخ ارسال نکردند.
قحطانی همچنین گفت که آرامکو از یک خط لوله داخلی برای انتقال بخشی از نفت خام خود از میادین اصلی در شرق به سواحل دریای سرخ برای صادرات از طریق کانال سوئز استفاده می کند.
اما آرامکو، مانند سایر بخش‌های صنعت نفت، با کاهش تعداد کشتی‌هایی که می‌خواهند از مسیر دریای سرخ استفاده کنند و همچنین افزایش هزینه‌های بیمه دست‌وپنجه نرم می‌کند.
انتهای پیام/۵۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا