اخبار بورس

عرضه اولیه شرکتی که یک زمانی به کانادا و آمریکا صادرات داشت!

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامفردا سه شنبه ۱۰ بهمن در سال ۱۴۰۲ قرار است عرضه اولیه سهام شرکت پارس فنر به روش ترکیبی با نماد معاملاتی فنر در بازار دوم فرابورس ایران انجام شود. در این مقاله به نکات جالبی در مورد این شرکت اشاره می کنیم که ممکن است از دید سهامداران پنهان مانده باشد. مثلا این شرکت یک بار به کانادا و آمریکا صادرات داشت!

این نکات برگرفته از پرسش و پاسخ کنفرانس مقدماتی روی این نماد است.

پرسیدن: بدهی ها را سازنده خودرو به تو دارند چند تا است و آمد یک راه حل به كاهش دادن و تقابل با را پرسیدن تو داری؟ و بیرون از چالش ها دنبال کردن گفتگو انجام دادن آمد صادرات به کانادا و آمریکا داشته است شما هستید

عمده تولید و فروش پارس فنر به بازارهای پس از فروش و بخش کوچکی از تولید به خودروسازان اختصاص دارد. از سوی دیگر، عمده تولید و فروش (شرکت های تابعه) شرکت خاور به خودروسازان است. بدهی شرکت بر اساس برنامه زمانی مشخصی که برای آنها تعیین کرده ایم از خودروسازان دریافت می شود. تاکنون تاخیری در وصول مطالبات نداشته ایم زیرا همزمان با تحویل کالا به مشتری وصول می شود.
چالش ها و ریسک های شرکت به درستی در گزارش ها و دفترچه اعلام شده است، از جمله ریسک های شرکت، تغییرات نرخ ارز، نرخ سود بانکی، واردات محصولات به ایران (به شرطی که نرخ های موجود در بازار به این ترتیب تعیین شود). به طوری که این واردات تا حد امکان کم باشد) شرکت پارس فکر از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به آمریکا و کانادا صادرات داشته است.

سوال: چرا تولید شرکت بسیار کمتر از ظرفیت اسمی شرکت است؟ برنامه شما برای رسیدن به ظرفیت رتبه بندی شده چیست؟

ظرفیت اسمی شرکت های فولادی به طور مستقیم به تولید سبک یا سنگین بستگی دارد که حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد محصولات تولیدی این شرکت در دوره مربوطه، چشمه های سبک با تنوع بالا را تشکیل می دهد. با توجه به سیاست های شرکت، سبد محصولات این شرکت باید کامل می شد تا بتواند به ۱۰۰ درصد بازار داخلی برسد و از واردات پر به ایران و در نتیجه تولید محصولات متنوع (تقریباً ۲۵۵۰۰ نوع محصول مختلف) جلوگیری شود. ، عمدتاً سبک در دوره مربوطه. مربوط به خودروهای زیادی است که ظرفیت را کاهش داده است. از سوی دیگر ظرفیت تولید شرکت در زمان اعطای پروانه بهره برداری شامل فنرهای نیمه سنگین و سنگین ۱۵۰۰۰ تن بوده است.

با توجه به موارد فوق افزایش تناژ تولید و اخذ پروانه بهره برداری منجر به از دست دادن سهم بازار به دلیل تغییر ترکیب مورد نظر مشتریان می شود.

سوال: در شش ماهه اول سال جاری حاشیه سود ناخالص شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. دلیلش چیست؟ آیا این کسری در نیمه دوم جبران خواهد شد؟

سود ناخالص شرکت بستگی به نوع فنری دارد که مشتریان با توجه به نیاز خود درخواست می کنند (که به تایید هیات مدیره و تایید وزارت بازرگانی می رسد) و دلیل کاهش نسبت به سال گذشته به دلیل فروش محصولات مختلف تولید شده در دو دوره و حاشیه فروش متفاوت آنها است.

سوال: سال گذشته مقداری از مواد اولیه این شرکت از امارات وارد شد. آیا امکان عرضه این مواد در داخل برای کاهش ریسک نرخ ارز وجود دارد؟
سال گذشته به دلیل عدم تامین برخی مواد اولیه کوتاه مدت که توسط شرکت های تامین کننده داخلی و کیمیا فولاد آریا (شرکت های تابعه) تولید نمی شد. این شرکت باید این مواد اولیه را از خارج از امارات وارد می کرد در نیمه دوم سال گذشته این نوع مواد اولیه توسط فولاد صنعت ساپرا با ظرفیت ۲۵۰۰ تن در دستور کار قرار گرفت، بنابراین امسال تمامی مواد اولیه از داخل کشور تامین می شود.

سوال: یکی از ریسک های بزرگ یک شرکت تولیدی این است که آیا برنامه ای برای مدیریت آن ریسک دارید؟

شرکت پارس فنر حدود ۲۵۰۰ نوع فنر تخت و لایه فنر خودرو دارد و یک شرکت تولیدی نیست.

سوال: مطالبات تجاری شرکت با روند رشد همراه است. اگر بدهی های شرکت روند نزولی داشته است، آیا این روند مشکلات نقدینگی را برای شرکت به دنبال نخواهد داشت؟

همانطور که در صورتهای مالی شرکت اصلی نشان داده شده است، افزایش مطالبات تجاری و کاهش مطالبات تجاری جزء عملیات عادی شرکت بوده و طی دوره گزارشی دریافت و پرداخت می شود. علاوه بر این، بیش از ۸۵ درصد از فروش شرکت به صورت نقدی انجام می شود بنابراین شرکت مشکلی برای وصول مطالبات خود ندارد و در بحران نقدینگی قرار ندارد.
احتمالاً سؤال پرسیده شده مربوط به صورتهای مالی تلفیقی است. در این راستا مبلغ یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۳۵۸ میلیون ریال از مطالبات گروه در تبصره ۱-۲-۱۵ گزارش مورخ ۳۱ خرداد آمده است. پایان صورتهای مالی شش ماهه /۱۴۰۲) تا تاریخ تصویب صورتهای مالی سالانه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا