اخبار بورس

عرضه اولیه ۵ شرکت در بورس تهران تا پایان سال

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر سال جاری تاکنون ۱۶ شرکت در بازار سرمایه پذیرفته شده اند که ۴ شرکت در بورس تهران و بقیه در فرابورس پذیرفته شده اند.

اولین عرضه ۵ شرکت در بورس اوراق بهادار تهران

محمود گودرزی درباره اینکه آیا بورس تهران آمادگی اجرای بهره وری بنگاه های دولتی را دارد؟ وی تصریح کرد: از هر شرکتی که شرایط عرضه در بورس را داشته باشد و قوانین عرضه در بورس را رعایت کند استقبال می کنیم.

وی افزود: در سال جاری تاکنون چهار شرکت جدید از طریق عرضه عمومی سهام به بورس رفته اند و تا پایان سال پنج شرکت جدید وارد بورس شده اند که از مجموع ۱۴۰۲ شرکت به ۹ شرکت می رسد.

مدیرعامل بورس تهران خاطرنشان کرد: تا پایان سال یک هلدینگ بزرگ پتروشیمی نیز وارد بورس می شود و یکی از شرکت های بزرگ حوزه فلزی نیز وارد بورس می شود.

تفاوت شرکت های بورسی با شرکت های رقیب

وی در خصوص تفاوت شرکت های ورودی به بازار سرمایه با شرکت های رقیب، گفت: شرکت هایی که وارد بازار سرمایه می شوند از ۱۰ درصد معافیت مالیاتی برخوردار می شوند. حتی اگر این شرکت ها شناور خود را دو برابر کنند، این معافیت مالیاتی قابل تمدید است.» افزایش

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران درباره دیگر مزیت های شرکت های پذیرفته شده در بورس گفت: در خصوص برندسازی و تامین مالی از طریق بازار سرمایه، شرکت های بورسی این فرصت را پیدا می کنند تا با استفاده از رتبه شرکت به راحتی از طریق بازار سرمایه تامین مالی کنند.

گودرزی تصریح کرد: موسسات مالی می توانند برای ۴۰ صنعت در قالب صندوق های بورسی صندوق های ویژه راه اندازی کنند و موسسات مختلف برای صنایع مختلف می توانند برای بخشی از بازار سرمایه برای دریافت مجوز صندوق اقدام کنند.

پذیرش شرکت های دانش بنیان در بورس

وی همچنین درباره عرضه اولیه شرکت های دانش بنیان به فارس گفت: در دو سال اخیر تمرکزمان بر عرضه اولیه شرکت های دانش بنیان بوده است. در آینده شرکت های دانش بنیان جدید در بورس عرضه خواهند شد. در دنیا به فکر یک هیئت ویژه برای شرکت های دانش بنیان خواهند بود و باید شرکت های دانش بنیان ایجاد شود. صبر دارد.

چند شرکت در بورس تهران وجود دارد؟

در حال حاضر ۶۰ میلیون ایرانی معادل ۷۵ درصد دارای کد بورسی هستند و ۶۱۱ شرکت ایرانی در بورس اوراق بهادار تهران نمایندگی دارند.

ارزش روزانه شرکت های سهامی چقدر است؟

ارزش روز شرکت های بورسی هفت میلیون و ۶۰۵ میلیارد تومان برآورد شده است که بر اساس نرخ آزاد دلار معادل ۱۵۲ میلیارد دلار است.

باید با ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه عمق بازار سرمایه را افزایش داد و اندازه شرکت ها را افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا